شناسهٔ خبر: 28849713 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مواظب باشید در محاسباتتان اشتباه نکنید

گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی هشدار دادند مواظب باشند که در محاسبات شان اشتباه نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی هشدار دادند مواظب باشند که در محاسبات شان اشتباه نکنند.
در سایه تهدیدهای رژیم اسرائیل در زمینه تجاوز به نوار غزه، در مقابل گردانهای القسام نیز مقامات رژیم اسرائیل را تهدید کردند و به آنها در زمینه اشتباه در محاسبات شان هشدار دادند. این در حالی است که اختلافات در داخل کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در زمینه چگونگی رویارویی با فلسطینی ها شدت گرفته است؛ به طوری که ارتش رژیم اشغالگر خواستار وارد نشدن این رژیم به جنگی فراگیر شده است.
از سوی دیگر تحرکات سیاسی مصر برای تثبیت و اجرای آتش بس آغاز شده است؛ آتش بسی که قاهره و جریانهای دیگر برای برقراری و دوام آن تلاش می کنند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: پس از اینکه جنگنده های اسرائیلی مواضع مقاومت را در نوار غزه بمباران کردند تنها دو سناریو در فلسطین پیش بینی می شود. نخستین سناریو افزایش تنش ها و در نهایت برقراری آتش بسی است که اخیرا برای آن تلاش می شود. دومین سناریو جنگ نظامی است که در آن طرفی که تا آخر مقاومت کند پیروز خواهد شد.
بر پایه این گزارش ، گردان های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به طور مستقیم به فرماندهان رژیم اشغاگر هشدار دادند که مضمون این هشدارها این است که مواظب باشند در محاسبات خود اشتباه نکنند. این تهدید گردان های القسام، پیام های زیادی را به همراه دارد. مهمترین پیام این است که مقاومت فلسطین در آمادگی کامل قرار دارد تا در مقابل هرگونه تجاوز رژیم اسرائیل ایستادگی کند. از سوی دیگر اختلافات بین اعضای کابینه نتانیاهو در حال ظهور وبروز است. پس از تهدیدهای شدید اللحن نتانیاهو و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ وی در زمینه حمله نظامی به نوار غزه، کابینه کوچک امنیتی اسرائیل توصیه هایی را مطرح کرده است که نشان می دهد این تهدیدها هیچ اعتباری ندارد.
منابع آگاه می گویند کابینه رژیم صهیونیستی دو گزینه پیش رو دارد. نخستین گزینه که لیبرمن آن را مطرح کرد ه است مبتنی بر اجرای عملیات نظامی گسترده و بسیار قوی علیه نیروهای مقاومت است. این در حالی است که گادی آیزانکوت گزینه دوم را مطرح کرده است و مضمون آن تاکید بر عملیات نظامی محدود با توجه به شرایط میدانی کنونی است. این اختلافات بین مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی از آنجا نشأت می گیرد که فرماندهان نظامی به خوبی می دانند که در مقابل هرگونه حمله ای فراگیر در نوار غزه هزینه های بسیار هنگفتی را باید بپردازند؛ به ویژه اینکه موشکهایی را که دو روز گذشته به شهرک اشغالی بئر السبع اصابت کرده است به خوبی تجربه کرده اند. این موشک ها سئوالاتی را نیز مطرح کرده اند که ارتش صهیونیستی را در تنگنا قرار داده است. مهمترین این سئوالات این است که چرا گنبد آهنین در برابر این موشکها عمل نکرده است؟تحلیلگران نظامی اسرائیلی پاسخ این سئوالات را به نبود هشدار قبلی مرتبط می دانند. این بدان معنی است که ارتش اسرائیل توانایی دفاعی کاملی ندارد؛ یعنی اینکه اسرائیل شکاف عمیقی در زمینه دفاعی دارد. این مطلب واقعیتهای ترسناکی را به ارتش رژیم اشغالگر تحمیل کرده است.
از سوی دیگر تحرکات سیاسی با ورود هیئت مصری به نوار غزه آغاز شده است. اعضای این هیئت مصری با فرماندهان حماس دیدار داشته اند تا آتش بسی را که بتواند به تنش های اخیر پایان دهد تثبیت کنند.
از سوی دیگر تشدید تحرکات نظامی با استقرار نیروهای رژیم اشغالگر و افزایش شمار این نیروها در مرزهای نوار غزه قابل پیش بینی است. گزارش ها حاکی است تظاهرات حق بازگشت شهروندان فلسطینی در روز جمعه (امروز) تعیین کننده خواهد بود؛ به طوری که واقعیتهای جدید وجود دارد که رژیم اشغالگر اسرائیل این بار قبل از گرفتار شدن در باتلاق جنگ با دقت این واقعیتها را بررسی خواهد کرد.

نظر شما