شناسهٔ خبر: 28849567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بشارتی در گفتگو با مهر:

وزرای پیشنهادی باید انقلابی باشند/ برخی از تغییرات دولت حزبی است

وزیر کشور دولت سازندگی گفت: معیار وزرای پیشنهادی باید مردمی و انقلابی بودن باشد ولی برخی افراد که معرفی می شوند، هیچ کدام از این خصلت ها را ندارند. ممکن است، تغییرات حزبی و تشکیلاتی باشد.

صاحب‌خبر -

علی‌محمد بشارتی وزیر اسبق کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس اظهارداشت: معیار وزرای پیشنهادی باید مردمی و انقلابی بودن باشد. برخی افراد که معرفی می شوند، هیچ کدام از این خصلت ها را ندارند.

وی افزود: یک وزیر، موقعی که مجلس می خواهد از او سؤال کند، باید پیش از پاسخ دادن به مجلس، هراس داشته باشد اما شاهدیم که وزیری بارها استیضاح شده اما کنار نمی رود؛ من اگر جای آن وزیر بودم، همان مرحله اول استعفا می‌دادم؛ استیضاح مجلس یعنی حرف آخر و عبور از خط قرمزها.

بشارتی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور و معاونان و مشاوران ایشان باید در انتخاب وزرا کفایت، لیاقت، تدین، انقلابی بودن، پیروی از امام (ره) و رهبری و احترام به قانون را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر وزیری نتواند آبروی دولت را حفظ کند، اگر از عهده کاری که به او سپرده می شود، برنیاید و اگر بودجه را در مسیری خرج کند که مطابق قانون نیست، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دولت در این موارد تا چه اندازه توان دارد همه بار را به دوش بکشد؟ وزیر از ریشه لغوی «وزر» یعنی سنگینی می آید؛ وزیر باید سنگینی کار رئیس جمهور را کاهش دهد. 

بشارتی درباره جا به جایی برخی افراد در دولت نظیر جا به جایی محمد شریعتمداری از وزارت صمت به وزارت کار گفت: این تغییرات ممکن است، تغییراتی حزبی و تشکیلاتی باشد اما برای هر کاری باید ملاک و میزان داشته باشیم. اگر این ملاک و میزان رعایت شود، هم مردم راحت می شوند و هم دولت می تواند به کارش ادامه دهد.

وزیر کشور دولت سازندگی ادامه داد: دولت باید کمک کند از مشکلاتی که توسط قدرت های سلطه گر ایجاد شده، عبور کنیم.

نظر شما