شناسهٔ خبر: 28848894 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناس خاورمیانه: ترامپ با درک موقعیت بغرنج بن سلمان، کمی از او فاصله می‌گیرد

یک کارشناس خاورمیانه معتقد است ترامپ دریافته که ولیعهد عربستان در وضعیت خطرناکی قرار دارد و به همین دلیل در پرونده خاشقجی در حال عقب‌نشینی از حمایت‌هایش از محمد بن سلمان است.

صاحب‌خبر -

کارشناس خاورمیانه: ترامپ با درک موقعیت بغرنج بن سلمان، کمی از او فاصله می‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه نگار و کارشناس امور خاورمیانه و شورای همکاری خلیج فارس معتقد است ترامپ دریافته که ولیعهد عربستان در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته است به همین دلیل در پرونده جمال خاشقجی در حال عقب نشینی از حمایت هایش از محمد بن سلمان است.

بل لو که در گفتگو با الجزیره درباره اظهارات دونالد ترامپ در گفتگو با نیویورک تایمز سخن می‌گفت، تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاد بسیار مهم است، اینکه سران چهار کشور مهم اروپایی نشست برگزار کنند و در این زمینه (پرونده خاشقجی) بیانیه صادر کنند اتفاق مهمی است. دونالد ترامپ در وضعیت دشواری قرار گرفته است، او دو روز پیش درباره پرونده خاشقجی از عوامل خودسر سخن می‌گفت که این گونه سخن گفتن به عنوان آخرین امید‌ها برای نجات بن سلمان تلقی می‌شد، اما چه اتفاقی رخ داد که الان آن سخنان عوض شده است؟

وی افزود: دلیل این تغییر اطلاعاتی است که با وضوح تمام ثابت می‌کند ترور خاشقجی، اقدامی عمدی و از جانب افرادی بسیار نزدیک به محمد بن سلمان است در نتیجه نظریه عناصر خودسر عوض شده و ترامپ از حمایتش از ولیعهد عربستان عقب نشسته است. مقامات عربستان در وضعیت بغرنجی به سر می‌برند و نمی‌دانند چه بر سرشان آمده است. طوفان هنوز آرام نشده و حتی می‌توان گفت با قدرت بیشتری می‌وزد، در چنین شرایطی محمد بن سلمان موقعیت خطرناکی دارد و ترامپ هم این شرایط را درک کرده، در نتیجه در پی آن است تا کمی از او فاصله بگیرد.

 
رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظر، با اشاره به اینکه مرگ روزنامه‌نگار منتقد بن سلمان برایش محرز شده است، افزود اگر مشخص شود سعودی‌ها او را کشته‌اند، تبعات سنگینی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما