شناسهٔ خبر: 28848409 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

ارتباط ۲ کریدور مهم از طریق محور گرمسار - فیروزكوه/ رشد ۲۸ درصدی صادرات در ۶ماهه ابتدای ۹۷/ بخش دیگری از محور چالوس به بزرگراه تبدیل می‌شود/ آغاز سفرهای جاده‌ای اربعین ۹۷ از اول آبان

۶۵ درصدبزرگراه کریدور خلیج فارس اجرا شده است، تردد كامیون‌های حامل بار موكب‌ها در مرز مهران تسهیل و تسریع می‌شود، تشریح نحوه محاسبه کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی بار بر اساس تن-کیلومتر، اهم اقدامات راهداری و زیرساختی در محورهای منتهی به ۳ مرز مهران، شلمچه و چذابه، گزارش اوليه سانحه اتوبوس در محور سعادت‌شهر – شيراز سایر عناوین مهم حوزه حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته گذشته محسوب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

ارتباط ۲ کریدور مهم از طریق محور گرمسار - فیروزكوه

آخوندی با ابراز امیدواری از اینكه بتوان هرچه سریع‌تر سمنان را براساس این آزادراه به قم رساند و مسیر آزادراه حرم تا حرم را تا سمنان یكپارچه كرد تصریح كرد: امروز در مسیر برگشت این پروژه نیز از یك زیرگذر و چند دور برگردان كه در حال اجرا بودند بازدید كردیم كه كارگاه‌های زنده و فعالی داشتند و به نظر می‌آمد هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن‌ها پایان یابد.

وی دیگر پروژه مهم راهی گرمسار را اتصال این شهرستان به فیروزكوه دانست و افزود: برای شهرستان گرمسار یك مسیر با مشخصات راه اصلی از این شهرستان به فیروزكوه پیش‌بینی شده است و از این طریق دو كریدور مهم (آزادراه حرم تا حرم و آزادراه جنوب شرقی به حرم امام رضا) به یكديگر متصل می‌شود و ارزش این راه به اتصال این دو كریدور مهم است.

رشد ۲۸ درصدی صادرات در شش ماهه ابتدای ۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ٢٨ درصدی صادرات كالا در شش‌ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری بیش از ١٩٦ هزار نفر از پایانه چذابه به كشور عراق تردد کرده‌اند.

 رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین ضمن تقدیر و تشكر از كلیه زحمات مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در بهسازی، نگهداری راه و ابنیه، نصب علائم، خط‌کشی و همچین آمادگی پایانه‌های مرزی بر ارتقاء مؤلفه‌های ایمنی و مدیریت بازگشت زائرین عزیز در جاده‌ها تأکید کرد.

بخش دیگری از محور چالوس به بزرگراه تبدیل می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های استان مازندران گفت: در راستای تسهیل سفر به شمال کشور بخش دیگری از محور چالوس حدفاصل دزدبن تا مرزن آباد به بزرگراه تبدیل می‌شود.

خادمی همچنین از شروع مطالعات محور مرزن‌آباد- کلاردشت خبر داد و افزود: این محور به طول ۲۴ کیلومتر با ایجاد راه ارتباطی موجب تسهیل سفر از محور چالوس و کلاردشت به شهر تنکابن می‌شود  که در حال حاضر پیگیر دریافت موافقت‌نامه پروژه هستیم.

۶۵ درصدبزرگراه کریدور خلیج فارس اجرا شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۶۵ درصد طرح یک هزار و ۷۰۰ کیلومتری بزرگراه کریدور خلیج فارس اجرا شده است.

خیرالله خادمی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های راهسازی شهرستان دشتی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: طرح بزرگراهی کریدور خلیج فارس همه نوار ساحلی جنوب کشور را در بر می گیرد. 

آغاز سفرهای جاده‌ای اربعین ۹۷ از اول آبان

دبیر کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین از اجرای طرح سفرهای جاده‌ای اربعین حسینی (ع) از اول لغایت ۱۳ آبان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در اربعین امسال در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در حال رصد کردن مسیرها و ناوگان به صورت آنلاین به خصوص در پارکینگ برکت هستیم. همچنین با سیستم سپهتن حرکت اتوبوسی‌ها را چک میکنیم تا درصورتی که تعداد اتوبوس‌ها نسبت به تقاضا در مرزی کم شدند اتوبوس‌ها به این مسیر منتقل می شوند.

تردد كامیون‌های حامل بار موكب‌ها در مرز مهران تسهیل و تسریع می‌شود

با هماهنگی بین مقامات ایرانی و عراقی، تردد كامیون‌های حامل بار موكب‌های اربعین حسینی در مرز مهران تسهیل و تسریع می‌شود.در پی معطلی كامیون‌های حامل بار در مرز مهران كه در انتظار صدور مجوز از سوی طرف عراقی هستند، طی دیداری بین وزیر كشور عراق و استاندار ایلام در مرز مهران، مقرر شد فرایند عبور كامیون‌ها در این مرز تسهیل و تسریع شود.

حجم بالای تقاضای كامیون‌های حامل بار به‌ویژه كامیون‌های حمل‌کننده تجهیزات و وسایل مورد نیاز موكب‌ها برای عبور از مرز مهران كه در مقایسه با سایر مرزها به دلیل نزدیكی مسیر به كربلای معلا و رسیدن به آئین باشکوه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیشتر  موردتقاضا است، منجر به ایجاد صفوف كامیون‌ها در این نقطه مرزی شده است.

تشریح نحوه محاسبه کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی بار بر اساس تن-کیلومتر

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن تشریح جزئیات نحوه محاسبه کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی بار بر اساس تن-کیلومتر تصریح کرد: با احتساب کرایه حمل جاده‌ای بار طبق تن-کیلومتر، نرح کرایه نسبت به روش توافقی به طور متوسط افزایش می‌یابد.

فرامرز مداح در پایان یادآور شد: این پروژه به همت کارشناسان سازمان راهداری با نهایت دقت بر جزئیات در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه شده و این قابلیت را دارد تا در صورت تغییر نرخ هر یک از پارامترها فقط با تغییر نرخ‌ها، رقم تن-کیلومتر تغییر و به روزرسانی شود. 

اهم اقدامات راهداری و زیرساختی در محورهای منتهی به ۳ مرز مهران، شلمچه و چذابه

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌های در نشست خبری با اصحاب رسانه اهم اقدامات راهداری و زیرساختی در محورهای منتهی به ۳ مرز مهران، شلمچه و چذابه را تشریح کرد.

وی افزود: بحث ساماندهی و ایمن‌سازی راه‌های منتهی به مرزها به‌عنوان یک پروژه مشخص از سوی  دولت با اعتبارات مناسب تعاریف نشده است و در طول سنوات گذشته ما از پروژه‌های دیگر در کشور موفق شده‌ایم پروژه‌هایی را تعریف کرده و وضعیت راه‌های منتهی به مرزها را به شرایط مطلوب نزدیک کنیم.

گزارش اوليه سانحه اتوبوس در محور سعادت‌شهر – شيراز

بر اساس گزارش اولیه كارشناسی از سانحه اتوبوس در محور سعادت‌شهر – شيراز، بی‌احتیاطی راننده اتوبوس و عدم توجه به جلو ناشی از یکی از دو عامل محتمل خواب‌آلودگی  مستولی شده به راننده یا حواس پرتی لحظه ای راننده ، اتوبوس از مسیر اصلی خارج و ضمن عبور از حاشیه سمت چپ جاده و عبور از رفوژ عریض میانه وسط راه به سمت چپ لاین مقابل، منحرف و در منتهی الیه پارکینگ باند مقابل بزرگراه شانه آسفالته به پهلو راست (سمت شاگرد) واژگون می‌گردد.

گفتنی است بررسی دقیق تر سانحه با حضور مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط در دست انجام بوده و با نهایی شدن نتایج، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جاده‌ عامل تصادفات رانندگی نيست

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه «علت تصادفات رانندگی باید بررسی شود» گفت: امروز شاهد کیفیت‌بخشی به جاده‌ها هستیم و دیگر شرایط نامطلوب گذشته بر جاده‌ها حاکم نیست.

وی خواستار اقدام اساسی پلیس برای کاهش تلفات جاده‌ای شد و گفت: باید هرکس که دخیل است اقدامی انجام داده و منشأ آمار بالای تصادفات به دست آید و از آن جلوگیری شود و در این بخش پلیس و راهنمایی و رانندگی نقش چشمگیری دارد.

نظر شما