شناسهٔ خبر: 28848284 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترين اخبار جهان (07-19)

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت : دنیا نباید اجازه دهد که زورگویی آمریکا و جنایات رژیم صهیونیستی موجب تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهمترين اخبار و رويدادهاي جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است.

ایران :
//نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت : دنیا نباید اجازه دهد که زورگویی آمریکا و جنایات رژیم صهیونیستی موجب تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان شود.
//مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : برجام باید حفظ شود و ایران هم به تعهدات هسته ای اش کاملا پایبند باقی بماند.
//مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ادعای آمریکا مبنی بر تلاش این کشور برای کاهش صادرات نفت ایران به صفر را " بلوف سیاسی" توصیف کرد.
//­وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: سازوکار موسوم به ابزار با هدف ویژه که اتحادیه اروپا تصمیم دارد برای تسهیل تجارت با ایران ایجاد کند، می تواند به شکلی گسترده برای اجتناب از برد فراسرزمینی تحریم های آمریکا به کار گرفته شود.


­امریکا
//وزیر خزانه داری آمریکا گفت: در کنفرانس سرمایه گذاری ریاض در عربستان سعودی شرکت نخواهد کرد.

// مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: در پرونده خاشقجی آمریکا فقط به نتایج تحقیقاتی که عربستان انجام داده است اکتفا نخواهد کرد.

// رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد : جمال خاشقجی کشته شده و این خبر دردآور است و ­پیامدهای بسیار وخیم خواهد داشت.

//در پی بروز آتش سوزی در مخزن زیر زمینی گاز طبیعی در سانفرانسیسکو هزاران تن از ساکنان این مناطق ناگزیر به ترک منازل خود شدند . مقامات مسئول با صدور حکمی خواستار تخلیه 4000سکنه از ساکنان 1400 واحد مسکونی در نزدیکی خط لوله در شهر بی پوینت کالیفرنیا شدند.

//یک مامور پلیس اوکلاهما در آمریکا به تجاوز جنسی به دست کم پنج زن متهم شده است.

فلسطین اشغالی:
//دیوان عالی رژیم صهیونیستی با نقض رای اولیه خود اعلام کرد :یک دانشجوی آمریکایی حامی فلسطینیان می تواند در سرزمین های اشغالی بماند.این دانشجوی آمریکایی بنا بر یک قانون ضد فعالان خارجی حامی فلسطینیان نتوانست وارد سرزمین های اشغالی شود.
//رسانه های رژیم صهیونیستی از تغییر مسیر پروازهای فرودگاه بن گوریون در فلسطین اشغالی خبر داد و این امر را بر اساس دستورات جبهه داخلی دانست.
//­فرستاده سازمان ملل در امور خاور نزدیک، نسبت به خطر بروز مناقشه ویرانگر جدیدی در غزه هشدار داد.

ونزوئلا:
// وزارت امور خارجه اکوادور اعلام کرد: این کشور سفیر ونزوئلا را به خاطر اظهارات توهین آمیز اخراج می کند.


اتحادیه اروپا
//رئیس جمهور فرانسه الزامی شدن دریافت روادید ورود به اتحادیه اروپا را برای گردشگران انگلیسی پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) رد کرد و آن را اخبار جعلی خواند.
//مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:تا بهار سال آینده به مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ورود نمی کند.
//رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: با هماهنگی انگلیس، آلمان و هلند، همه دیدارهای سیاسی از عربستان را تا زمان دستیابی به توضیحاتی در پرونده ترور خاشقجی لغو کرده ایم.

سازمان ملل :
//سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: تا سال 2050 میلادی به جمعیت جهان 2,2 میلیارد اضافه می شود.
//رئیس کمیته رسیدگی به اختفای قهری در سازمان ملل متحد، خواستار انجام تحقیقاتی سریع درباره سرنوشت جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد نظام سعودی شدند.

مصر :
­//دادستان کل مصر سه مدیر یک شرکت نفتی خصوصی را در این کشور به اختلاس یک میلیارد دلاری از منابع این شرکت متهم کرد.

روسیه
//­رئیس جمهور روسیه گفت :با وجود اوضاع پیچیده سیاست داخلی در آمریکا دونالد ترامپ به حرفهای او گوش کرده و مشتاق است تا روابط دو کشور را بهبود بخشد.

چین :
//رانش زمین و تشکیل دریاچه بیش از 6 هزار نفر را در جنوب غربی منطقه خودمختار تبت در چین آواره کرد.

مالزی :
//معاون سابق نخست وزیر مالزی به اتهام فساد مالی بازداشت شد.

سنگاپور :
//­تاکسی پرنده برقی موسوم به ولوکوپتر طی نیمه دوم سال 2019 میلادی در سنگاپور آزمایش خواهد شد. شرکت آلمانی سازنده این وسیله، وعده داده است که تا پنج سال آینده، تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

­مکزیک:
//رئیس جمهور آمریکا مکزیک را تهدید کرد اگر جلوی مهاجران غیرقانونی را نگیرد، ارتش آمریکا را به سوی مرز با مکزیک روانه می کند.

ترکیه
// مقامات ترکیه در سفر وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور، او را از محتوای نوار صوتی آگاه کردند که گفته می شود به عملیات ترور خاشقجی ارتباط دارد.

نظر شما