شناسهٔ خبر: 28848208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فراکسیون پاسخگو به دنبال ترمیم اعتماد میان مردم و مسئولان است

نایب رئیس فراکسیون پاسخگو گفت: این فراکسیون به دنبال ترمیم ابهامات موجود است تا در نهایت اعتماد مردم را به مسئولان جلب شود.

صاحب‌خبر -

فراکسیون پاسخگو دبه دنبال ترمیم اعتماد میان مردم و مسئولان استمحمد ابراهیم رضایی نایب رئیس فراکسیون پاسخگو در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به هدف اصلی تشکیل فراکسیون پاسخگو، گفت: هدف از تشکیل پاسخگویی قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه است.

وی با بیان اینکه فرهنگ پاسخگویی در کشور وجود ندارد یا بسیار ضعیف است، افزود: پیام فراکسیون پاسخگو این است که در بین مسئولان که مسئولیت اداره امور بر عهده آنهاست در جامعه حضور پیدا کنند، افکار عمومی در شرایط کنونی کشور به شدت نیازمند شنیدن پاسخ‌های مسئولان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بخشی از نمایندگان مجلس به علت مدل کاری خود رابطه بهتری با مردم دارند، اما بسیاری مسئولان به هیچ وجه حاضر به پاسخگویی نیستند و این ضعفی است که در کشور وجود دارد، بنابراین فراکسیون پاسخگو به دنبال آن است که این نقیصه را ترمیم کند.

رضایی ادامه داد: هنوز سازوکار مشخصی برای فراکسیون پاسخگو مشخص نشده است و اعضا باید برای اجرایی کردن اهداف فراکسیون راه‌هایی را تعیین کنند.

وی  گفت: اکثریت نمایندگان مجلس پاسخگویی را به عنوان یک مطالبه اساسی مد نظر دارند، اما به دلیل گرفتاری‌های زیاد نمی‌توانند در این کمیسیون حضور پیدا کنند، جمع زیادی در قدم اول خواستار عضویت در این فراکسیون شدند که تعداد آنها بیشتر از 50 نفر بود.

نایب رئیس فراکسیون پاسخگو خاطرنشان کرد: باید در چارچوب قانونگذاری، قانونی را مصوب کرد که مسئولان از اتاق‌های شیشه‌ای خود بیرون بیایند و در جمع مردم بنشینند تا در نهایت با ترمیم شکاف‌ها و ابهامات موجود اعتماد مردم را جلب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما