شناسهٔ خبر: 28848185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه جنايات مخالفان مسلح در سودان جنوبي

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما؛ براساس گزارش سازمان ملل متحد، مخالفان مسلح سودان جنوبی پس از ربودن دختران نوجوان، آنها را به عقد فرماندهان شبه نظامیان در مي آورند و بقیه نيز هدف آزار و اذيت جنسی قرار می گيرند.
این گزارش که براساس اظهارات قربانیان و شاهدان عینی جمع آوری شده، جزئیات جدیدی از تشدید خشونت و سوءاستفاده ها را منتشر می کند که حتی پس از تازه ترین توافقات رقبای سودان جنوبی برای پایان دادن به جنگ داخلی پنج ساله روی داده است.
میچل باچله رئیس حقوق بشر سازمان ملل گفت "اکثر شهروندان غیرنظامی که ربوده شده اند تا آنجا که من می دانم همچنان در اسارت به سر می برند."
براساس این گزارش در پی تشدید درگیری ها بین آوریل و اوت و پس از گذشت ماه ها آرامش نسبی، حدود 900 نفر از ساکنان اینگونه مناطق ربوده و در حدود 24 هزار نفر نیز ناگزیر به ترک منازل خود شده اند.
مقامات امنیتی سودان جنوبی اعلام کردند، نیروهای مخالف سودان جنوبی دست کم به 28 روستا و اردوگاه آوارگان حمله کردند و پسران و مردان جوان را با زور ربودند و خواهان پیوستن آنها به شبه نظامیان یا کارگران آنها شدند.
یکی از قربانیانی که جان سالم به در برده است گفت شبه نظامیان وی را به درخت بسته و مورد تجاوز قرار داده اند به طوری که بر اثر درد و خونریزی وی بیهوش شده و پس از اینکه به هوش امده است وی را دوباره به تجاوز تهدید کردند."
در بخش دیگری از این گزارش آمده است هدف از عبارت "اذیت و آزار شهروندان غیر نظامی" از سوی نیروهای نظامی سودان جنوبی، تمرکز بر شبه نظامیان مخالف مسلح تحت امر ریک ماچار است.
این در حالی است که اداره حقوق بشری سازمان ملل متحد در سودان جنوبی سه نفر از فرماندهان شورشی را شناسایی کرده است.
لم پال گابریل سخنگو بخش حقوق بشر سازمان ملل، با اشاره به اینکه مخالفان مسلح سودان جنوبی سیاست خاصی برای آزار و اذیت شهروندان غیر نظامی نداشتند افزود، وظیفه خطیر ما همیشه حمایت از شهروندان غیر نظامی و املاک و اموال آنها بوده است.

نظر شما