شناسهٔ خبر: 28847950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیات های ورزشی فعال خاش تجلیل شدند

زاهدان - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان خاش سیستان و بلوچستان گفت: هیات های ورزشی فعال این شهرستان در گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

مسافر شهنوازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزون بر 30 هیات ورزشی فعال در شهرستان خاش به همراه کارکنان این اداره در گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.
وی اظهار داشت: در این هفته افزون بر 50 عنوان ویژه برنامه فرهنگی و ورزشی با هدف نشاط سازی و پویایی اقشار مختلف جامعه و کارکنان دولت در شهرستان خاش پیش بینی شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان خاش برپایی سه همایش بزرگ پیاده روی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان، تجلیل از خانواده ها و فرزندان شهیدان و ایثارگران، برپایی محفل معنوی انس با قرآن کریم، اجرای ورزش صبحگاهی، تجلیل از ورزشکاران موفق و مدال آوران مسابقات جهانی، آسیایی، ملی و غیره از برنامه های مهم گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در این شهرستان است.
وی اظهار داشت: چندین پروژه ورزشی در خاش در حال اجراست که مهمترین آنها عملیات آماده سازی و زیرساخت نصب چمن مصنوعی در زمین ورزشی شهدای گمنام، آماده سازی پیست دوومیدانی در استادیوم ورزشی امام بخش ریگی و تکمیل 2 سرسرای ورزشی در پشتکوه هستند.
فرماندار شهرستان خاش نیز با تبریک هفته تربیت بدنی به جامعه ورزش، لازمه رشد و معنویت روحی را سلامت جسمانی عنوان کرد و افزود: در تعالیم دینی بر سلامت جسمانی و اجرای ورزش های تیر اندازی، شنا و سوارکاری تاکید شده است.
حمیدالدین یوسفی ادامه داد: ورزش از سالم ترینِ تفریحات است و باید فرهنگ سازی ورزش و میل به ورزش در میان خانواده ها انجام شود.
وی عملکرد اداره ورزش و جوانان خاش را مثبت ارزیابی کرد و تسریع در بهره برداری پروژه های عمرانی را خواستار شد.
به گزارش ایرنا حدود سه هزار ورزشکار سازمان یافته در هیات های ورزشی شهرستان خاش فعالیت دارند که در سالهای اخیر افزون بر 100 مدال رنگارنگ در سطوح جهانی، آسیایی و ملی کسب کرده اند.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213

نظر شما