شناسهٔ خبر: 28847627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در مدارس استان ؛ به زودي

خبرگزاری صداوسیما

طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در مدارس استان از اول آبان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: این طرح از ابتدای آبان در مدارس استان با اولویت مدارس ابتدایی آغاز می شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور اجرا می شود.

وی گفت: سهم استان در تربیت حافظان قرآن درطرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در مدارس استان ده درصد دانش آموزان است و مربیان و آموزگاران در مدارس در زمینه حفظ جزء 30 قرآن کریم دانش آموزان را آموزش می دهند.

 رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش  خراسان جنوبي  افزود: اهداف این طرح شامل زمینه سازی برای انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش برای فرهنگ سازی مناسب و ارائه آموزش های لازم برای چگونگی حفظ قرآن، ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ آیات و سوره های جزء 30 قرآن است.

حجت الاسلام حسینی گفت: این طرح در سه مرحله اجرا می شود و دانش آموزان علاقه مند می توانند مشخصات خود را در سامانه همگام با قرآن کریم و اپلیکیشن سینا روبیک ثبت کنند.

وی افزود: در هر مرحله از دانش آموزان آزمون گرفته می شود و نمرات آن ها در سامانه همگام با قرآن کریم ثبت و گواهی نامه صادر می شود.

 به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شوند جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

نظر شما