شناسهٔ خبر: 28847381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بررسی عملکرد حوزه صنایع دستی شهرستان مهاباد در نیمسال اول سال جاری

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مهاباد از عملکرد حوزه صنایع دستی طی سال جاری با برپایی نمایشگاه و آثار صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: از ابتدای سال جاری میراث فرهنگی با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات مهاباد با همکاری هنرمندان صنایع دستی این شهرستان سعی بر معرفی آثار و محصولات صنایع دستی مهاباد به مسافران نوروزی داشته است.

عبده تصریح کرد: صدور ۳۰۰ فقره مدرک کارت شناسایی صنایع دستی در رشته‌های مختلف، معرفی تعداد ۱۱۸ نفر در زمینه اشتغال روستایی و ۹۹ نفر در زمینه اشتغال پایدار شهری به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات سامانه کارا، از جمله اقدامات شاخص شهرستان در حوزه صنایع دستی است.

وی افزود: همکاری با بخشداری بخش خلیفان مهاباد برای برگزاری جشنواره بازی‌های بومی – محلی و برپایی غرفه صنایع دستی در این بخش، حضور فعال در پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در مرداد ۹۷ درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ارومیه، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در محل غرفه صنایع دستی موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول مهاباد و افتتاح کارگاه سفالگری در هفته میراث فرهنگی از دیگر اقدامات شهرستان می‌باشد.

عبده اضافه کرد: در نیمسال اول سال جاری برای ۵۰ نفر از علاقه‌مندان کلاس آموزش صنایع دستی در رشته سفالگری برگزار شده و ۲۲ فقره پروانه تولید انفرادی صادر شده و ۸۵ نفر از هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع دستی بیمه شده اند.

انتهای پیام / س خ

عملکرد صنایع دستی شهرستان مهاباد

برچسب‌ها:

نظر شما