شناسهٔ خبر: 28847108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بشار الجعفري: اشغالگري رژيم صهيونيستي اصلي ترين عامل بي ثباتي منطقه است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - «بشار الجعفري» نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد، اشغالگري رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي عربي را اصلي ترين عامل بي ثباتي در منطقه دانست.
به گزارش بامداد جمعه پارس تودي به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه(سانا)، بشار الجعفري پنجشنبه شب در نشست شوراي امنيت که به بررسي اوضاع خاورميانه اختصاص داشت، افزود: سوريه اقدام هاي رژيم صهيونيستي در جولان اشغالي را به طور قاطع رد و محکوم مي کند.
الجعفري با تاکيد بر اينکه سرزمين هاي اشغالي سوريه با شيوه هاي مورد تائيد منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه هاي شوراي امنيت آزاد خواهد شد، تصريح کرد: چند دهه از اشغالگري اسرائيل در سرزمين هاي عربي بايد بگذرد تا برخي به ضرورت تحرک شوراي امنيت براي پايان آن اعتقاد پيدا کنند.
نماينده دائم سوريه در سازمان ملل هرگونه اقدامي مانند انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به قدس اشغالي و قانون کشور يهود که حقوق ملت فلسطين را ناديده بگيرد، باطل دانست.
الجعفري اظهار داشت: قطعنامه شماره 3314 مجمع عمومي سازمان ملل اشغالگري را در رأس همه اقدام هاي خصمانه شناخته است و بر اين اساس کساني که در قبال اشغالگري سکوت کنند در تجاوز به ملت ها و کشورها شريک هستند.
بلندي هاي جولان٬ منطقه اي کوهستاني است که در جنوب غربي‌ترين بخش خاک سوريه واقع شده و از نظر تقسيمات اداري از توابع استان قنيطره سوريه است.
اين منطقه تنها 70 کيلومتر از شهر دمشق فاصله دارد؛ رژيم صهيونيستي در سال 1967 بخش بزرگي از بلندي هاي جولان را که متعلق به سوريه است٬ به اِشغال خود در آورد.118

نظر شما