شناسهٔ خبر: 28846973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اربعین حسینی| نصب تمثال شهید مدافع حرم اهوازی در مسیر نجف به کربلا + تصاویر

R41468/P4001/S6,57/CT11

تمثال سردار شهید سید حمید تقو‌ی‌‌فر از شهدای مدافع حرم اهوازی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق نصب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، تمثال سردار شهید سید حمید تقو‌ی‌‌فر از شهدای مدافع حرم اهواز معروف به ابومریم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق نصب شد.

این اقدام از سوی مردم و نیروهای حشدالشعبی عراق صورت گرفت که تمثال سردار شهید سید حمید تقو‌ی‌‌فر در نقاط گوناگون این کشور از جمله در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در جاده نجف به کربلا نصب شد تا زائران با رشادت‌های این فرزند خوزستان آشنا شوند.

سردار شهید سید حمید تقو‌ی‌‌فر، پنجمین شهید مدافع حرم خوزستان فرزند شهید سید نصرالله تقوی‌فر و برادر شهید سید خسرو تقوی‌فر است که در یکم فروردین ماه سال 1338 در اهواز به دنیا آمد.

این دلیرمرد خوزستانی پس از هجوم تکفیری‌ها به کشورهای سوریه و عراق به جبهه مقاومت پیوست و همراه با رزمندگان اسلام به نبرد با دشمن پرداخت تا اینکه در روز شنبه ششم دی‌ماه سال 1393 در منطقه عمومی سامرا در کشور عراق به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر سردار شهید سید حمید تقو‌ی‌فر پس از انتقال به ایران، در صبح روز سه‌شنبه نهم دی‌ماه سال 1393 مصادف با هفتم ربیع الاول سال 1436 هجری قمری با حضور سردار قاسم سلیمانی و جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم از حسینیه ثارالله اهواز تشییع شد.

پس از برگزاری آئین تشییع پیکر پاک سردار شهید سید حمید تقو‌ی‌فر به بهشت‌آباد اهواز منتقل شد و در گلزار شهدای این شهر در کنار مزار پدر شهیدش سید نصرالله تقوی‌فر آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما