شناسهٔ خبر: 28846797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی؛

فرانسه سفرهای سیاسی به عربستان را تعلیق کرد

رئیس جمهور فرانسه از تعلیق سفرهای رسمی به عربستان در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز پنج شنبه گفت که پاریس پس از هماهنگی با انگلیس، آلمان و هلند سفرهای سیاسی به عربستان را تعلیق کرده است.

آنگونه که بلومبرگ گزارش داده است، رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با خبرنگاران در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل افزود که منتظر توضیحات در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی است.

ماکرون گفت: با توجه به شرایط کنونی تصمیم گرفتیم برخی دیدارها و سفرها از جمله دیدارهای سیاسی را تعلیق کنیم.

وی همچنین افزود که سفر «برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه به کنفرانس «ابتکار سرمایه‌گذاری آینده» که هفته آتی در عربستان برگزار می شود نیز لغو شده است.

ماکرون در عین حال گفت که با مارک روته نخست وزیر هلند، ترزا می نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در خصوص این تصمیم گفتگو کرده است.

گفتنی است که جمال خاشقجی دو هفته پیش از این برای انجام کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

نظر شما