شناسهٔ خبر: 28846606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حقیقت‌پور:

قتل خاشقجی ذات عقب‌مانده و خشن آل‌سعود را برای جهانیان آشکار کرد/ واکنش آمریکا؛ دوشیدن بیشتر «گاو شیرده»

گروه سیاسی ــ مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، روشن شدن چگونگی قتل جمال خاشقجی را رسواکننده ادعاهای بن سلمان در خصوص انجام اصلاحات اجتماعی و سیاسی خواند و گفت: این اتفاق ذات عقب‌مانده، خشن، خونخوار و دیکتاتوری حکومت آل سعود را برای جهانیان آشکار کرد.

صاحب‌خبر -

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، در کنسولگری این کشور در استانبول و رسوا شدن ادعاهای دروغین بن سلمان برای معرفی عربستان به عنوان کشوری متمدن و مدرن گفت: اقدامات بن سلمان مصداق بزک کردن یک پیرزن است. به عبارتی آنها می‌خواهند با انجام یک سری کارهای نمایشی مانند آزاد کردن رانندگی زنان، رفتن به سینما و ...ذات عقب‌مانده، خشن، خونخوار و دیکتاتوری حکومت آل سعود را بپوشاند.

آل‌سعود اصلاح‌پذیر نیست

وی ادامه داد: تجربه نشان داده حکومت آل سعود اصلاح‌پذیر نیست الا اینکه مردم حجاز دست به دست هم بدهند و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دان تاریخ بفرستند و جریانی را به قدرت برسانند که فهم داشته باشد، دنیا و مقتضیات آن را بشناسد و به مردم خودش احترام بگذارد.

حقیقت‌پور تأکید کرد: تا چنین اتفاقی نیفتد رژیم حاکم عربستان همین جنایات را تکرار خواهد کرد و تنها چاره جایگزینی یک حکومت مردمسالار در این کشور است.

آمریکا در قضیه خاشقجی با عربستان معامله می‌کند نه برخورد 

مشاور رئیس مجلس در خصوص امکان واکنش سخت آمریکا نسبت به این جنایت گفت: آمریکایی‌ها خودشان بزرگترین تبهکار و دروغگو هستند و چهر واقعی حقوق بشری آمریکا در همین قضیه خاشقجی برای مردم دنیا کاملا مشخص و روشن شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها قطعا هیچ تنبیهی برای آل‌سعود در نظر نخواهند گرفت، گفت: اما آمریکایی‌ها در پی این اتفاق وارد معامله جدیدی با بن سلمان خواهدن شد و از این گاو شیرده بیشتر از قبل خواهند دوشید و آن را فرصت مناسبی برای کسب سود و منفعت بیشتر تلقی می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما