شناسهٔ خبر: 28846601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

وزیر بهداشت: نمی‌توانیم به تعداد تخت‌های بیمارستانی افتخار کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما نمی‌توانیم به تعداد تخت‌های بیمارستان‌هایمان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی‌مان افتخار کنیم؛ بلکه وقتی می‌توانیم افتخار کنیم که فرهنگ جامعه را ارتقا دهیم و گامی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها برداریم.‌

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امشب در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه سلامت اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در این جشنواره به عنوان اولین جشنواره و در بین شما هستم و به ویژه از ۹۰۰ موثری که آثارشان را ارسال کرده‌اند متشکرم.

وی با بیان این که کار خیر در حوزه سلامت تنها به خرید دارو و تجهیز امکانات محدود نمی‌شود، بیان کرد: کار خیر در حوزه سلامت از یک لبخند و کلام محبت‌آمیز شروع می‌شود و تا کمک فکری، مالی و تخصصی به بیماران را شامل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هنر هفتم در این بین بسیار نقش موثری دارد و ما دست نیازمان را به سمت هنرمندان دراز می‌کنیم چرا که با هیچ ابزاری نمی‌توان به این توفیق دست یافت، ما نمی‌توانیم به تعداد تخت‌های بیمارستان‌هایمان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی‌مان افتخار کنیم، بلکه وقتی می‌توانیم افتخار کنیم که فرهنگ جامعه را ارتقا دهیم و گامی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها برداریم.

وی با بیان این که هنگامی می‌توانیم افتخار کنیم که بیماری‌ها و رنج بیماری‌ها را کم کنیم، عنوان کرد: من تبریک می‌گویم به همه کسانی که به این کار یعنی کار خیر آلوده شده‌اند، به نظرم تنها کاری که معتاد شدن در آن بسیار پسندیده است انجام کار خیر است، تجربه ثابت کرده کسانی که یک بار فقط انجام کار خیر را تجربه کرده‌اند دیگر نتوانسته‌اند از این کار بیرون بروند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: ۶ دهه از زندگیم گذشته است و به راستی زیباترین لحظه زمانی است که انسان از منافعش می‌گذرد و به هم نوعان خود کمک می‌کند و این اوج انسانیت است.

وی افزود: ما از این دست افراد خیر کم نداریم مخصوصا در اصفهان، تعدادشان بیشمار است، کارنامه مجمع خیرین سلامت پر است از کسانی که جانشان را در راه کار خیر داده‌اند که خیریه حضرت اباالفضل (ع) که اکنون در حال تجهیز مرکز درمانی عظیمی است یکی از این نمونه‌هاست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: آنقدر نیکوکاری در اصفهان زیاد است که قابل شمارش نیست و ما هم هر جا اگر کمکی از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم.

وی در پایان سخنانش اذعان کرد‌: ما مبتلا به مسائل و گرفتاری‌هایی هستیم که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری داشته باشیم تا مشکلات‌مان کم رنگ‌تر شود، ما مشکلاتی داریم که اجتماعی است و اهل فرهنگ در برطرف کردن آن‌ها می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

نظر شما