شناسهٔ خبر: 28846538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخلیه هزاران نفر در سانفرانسیسکو از بیم انفجار مخزن زیرزمینی گاز طبیعی

در پی بروز آتش سوزی در مخزن زیر زمینی گاز طبیعی در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا هزاران نفر از ساکنان این مناطق ناگزیر به ترک خانه خود شدند.

صاحب‌خبر -

تخلیه هزاران نفر در سانفرانسیسکو از بیم انفجار مخزن زیرزمینی گاز طبیعیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس نیوز، در پی بروز آتش سوزی در مخزن زیر زمینی گاز طبیعی در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیای آمریکا هزاران نفر از ساکنان این مناطق ناگزیر شدند منازل خود را ترک کنند.

این در حالی است که گروه های امداد و نجات شرکت نفتی شورون آمریکا به منظور جلوگیری از انفجار، عملیات پیشگیری و پاکسازی را در منطقه آتش سوزی آغاز کردند. مقامات امور مقابله با حوادث غیرمترقبه با صدور حکمی تخلیه 4 هزار نفر از ساکنان 1400 واحد مسکونی در نزدیکی خط لوله در شهر بی پوینت ایالت کالیفرنیا را خواستار شدند.

کاری ویجز، سخنگوی شورون گفت: نیروهای امدادی در عملیات شب گذشته، مناطق آتش سوزی اطراف خط لوله گاز را پاکسازی کردند و عملیات تزریق نیتروژن که سبب خاموش کردن شعله های آتش در مخزن می شود با موفقیت انجام شد.

براساس اظهارات ترنس کری، دستیار رئیس منطقه کانترا کاستا، آتش سوزی در ساعت 6 غروب روز گذشته در نزدیکی خط لوله روی داد که ماموران آتش نشانی با سرعت موفق شدند شعله های آتش را کنترل و خاموش کنند. این در حالی است که نیم ساعت پس از بروز حادثه، در نزدیکی مخزن زیرزمینی آتش سوزی درگرفت.

کری خاطر نشان کرد بنا بر حساسیت و وقوع خطرات احتمالی در منطقه آتش سوزی و به منظور جلوگیری از بروز تلفات انسانی قرار شد ساکنان این مناطق تا حریم هشتصد متری محل وقوع آتش سوزی، منازل خود را ترک کنند. گزارش ها حاکی است، بسیاری از ساکنان منطقه ترجیح دادند شب گذشته را در داخل خودروهای خود که در پارکینگ پارک شده بود بخوابند و برخی دیگر نیز در پارک ها شب را به صبح برسانند.

مقامات محلی سانفرانسیسکو ابراز امیدواری کردند چند ساعت پس از خاموش شدن شعله های آتش مردم بتوانند به منازل خود بازگردند.

انتهای پیام/

آتش سوزی در مخزن گاز طبیعی در آمریکا

نظر شما