شناسهٔ خبر: 28846432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرغامی:

لازمه نقد برنامه 50 ساله کشور آسیب شناسی 40 سال گذشته است

مشهد - ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برنامه و الگوی تدوین شده برای پنجاه سال آینده کشور باید بیرحمانه نقد شود و لازمه نقد درست آن نیز آسیب شناسی 40 سال گذشته انقلاب است.

صاحب‌خبر -

سید عزت الله ضرغامی پنجشنبه شب در نشستی با عنوان 'کارنامه چهل سالگی' در مشهد افزود: برخی اهداف طرح شده در این الگو نادرست است زیرا اهداف باید بر اساس توانمندی باشد لذا باید برخی اهداف اصلاح شود از طرفی برخی اهداف ذکر شده صحیح است اما روشها و رویه های ما که نظارتی برآن نیز وجود ندارد باید اصلاح شود.
وی اظهار داشت: برخی فکر می کنند آسیب شناسی ما از کارنامه چهل سالگی نظام منجر به تضعیف آن می شود در حالی که آسیب شناسی ما از موضع قدرت است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی منابع دینی ما نیز نتیجه پاسخ به شبهات در این حوزه است و اگر شبهاتی به این مبانی فکری وارد نمی شد یا بدون پاسخ می ماند اینک شاهد وجود این منابع ارزشمند نبودیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در نامه ای در خصوص سند 50 ساله در کنار بیان توانمندی ها و امکانات موجود فرمودند 'در استفاده نکردن از منابع خود رتبه اول هستیم' و این جمله ممکن بود مورد سوء استفاده دشمن قرار گیرد اما ایشان با شجاعت آن را بیان کردند.
ضرغامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با این بیان خواستند ما را به نداشته ها توجه دهند تا ما در برابر دشمن گردن کج نکنیم.
وی با انتقاد از برخی نظرات اصولگرایان آنها را موجب ایجاد فضای 2 قطبی در جامعه دانست و گفت: دادستان محترم سه بار سخن 2 قطبی کننده و گسل ساز گفته اند.
وی افزود: 2 قطبی های ما نباید ایران و مردم را تکه تکه کند بلکه تنها مرزبندی هایی که از قول رهبری داریم این است که با سلطنت طلبها، ضد انقلاب و مطرب های فراری مرز بندی کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی اظهارات نمایندگان مجلس را نیز موجب 2 قطبی کردن جامعه دانست و اظهار داشت: برخی مواقع خود نمایندگان مجلس بیشترین نقش را در بروز اختلافات قومی دارند و برخی برای کسب آرا در منطقه حضور پیدا می کنند و به مسائل قومی دامن می زنند.
وی همچنین از تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: تنها رئیس جمهوری کنونی است که در شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی هرگز اجازه نداده است این جلسات با نایب رئیس اداره شود.
وی در باره پیام رسانهای داخلی نیز افزود: فضای مجازی در کشور ما رها شده است و هر فرد مشهوری هر چیزی می تواند بگوید بدون اینکه پاسخگو باشد.
ضرغامی اظهار داشت: سلبریتی ها نباید بقیه هنرمندان را خراب کنند، این افراد که عمدتا 20 نفر هستند قرار شد با تشکیل شورایی متشکل از نماینده صدا سیما ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرد دیگری با ابزارهای منطقی و به نمایندگی از مردم مدیریت شوند.
وی گفت: اینکه خواص اصولگرای ما نمی توانند وحدت کنند مساله ای مبنایی است اما جریان مخالف مجبور است از طریق صندوق رای قدرت را به دست گیرد چرا که آقایان اصولگرا چون در قدرت حضور دارند انگیزه جدی برای کارهای دموکراتیک و گفت و گو و وحدت با یکدیگر برای انتخابات ندارند.
وی همچنین خود را از مخالفان اصولگرای طرح نظام پارلمانی خواند و افزود: جریان مخالف اصولگرایی همه با این نظام پارلمانی مخالفند و یکی از دلایلی که من نیز مخالف آن هستم به دلیل جلوگیری از ایجاد 2 قطبی در این زمینه است.
ضرغامی اظهار داشت: مخالفتم با نظام پارلمانی به این دلیل است که احزاب و جریانات سیاسی می توانند با لابی در مجلس با ساخت یک نظام الیگارشی قدرت را در مجلس به دست بگیرند و این در خور نظام جمهوری اسلامی نیست و البته رهبری نیز اعلام نکردند موافق نظام پارلمانی هستند.
این نشست به میزبانی جبهه آرمانخواهان واقع بین و در سالن آمفی تئاتر روزنامه قدس برگزار شد.
3221 / 6053

نظر شما