شناسهٔ خبر: 28846221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پاکستان: آماده همکاری با ایران در آزادی مرزبانان هستیم

ایرنا : سفارت پاکستان در ایران در واکنش به ربوده شدن جمعی از مرزبانان ایرانی در منطقه مرزی میرجاوه، در بیانیه‌ای با محکوم کردن این حادثه گفت: دولت پاکستان در این موضوع، خود را به همکاری با ایران متعهد می‌داند.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی روز سه شنبه هفته جاری در اطلاعیه‌ای از ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور با خیانت عوامل نفوذی در این حادثه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: شامگاه گذشته (دوشنبه 23 مهر) تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.
این اطلاعیه با اشاره به اینکه این پایگاه از استحکامات خوبی برخوردار بوده، خاطرنشان کرده است: عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.
سفارت پاکستان در ایران نیز روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای با محکوم کردن ربوده شدن چندتن از مرزبانان ایرانی از سوی یک گروه‌ تروریستی در مرز پاکستان، با ابراز تاسف از این حادثه اعلام کرد: پاکستان خود را متعهد به همکاری با ایران جهت نجات جان نیروهای مرزی می‌داند.
سفارت پاکستان در ایران در ادامه بیانیه خود، با بیان گفت و گوی تلفنی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با «شاه محمود قریشی»همتای وی آمده است: وزیر خارجه پاکستان از این حادثه به شدت ابراز تاسف کرده است.
سفارت پاکستان در ایران همچنین به نقل از وزیرخارجه این کشور به نارضایتی دشمنان مشترک ایران و پاکستان از نزدیکی دو کشور اشاره و گفته است: «قریشی» تعهد کامل خود را برای همکاری با ایران اعلام کرده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:دولت پاکستان خود را متعهد دانسته که به هیچ شخص و گروهی اجازه ندهد که روابط دوستانه اسلام‌آباد و تهران را به خطر بیندازد و دو کشور ایران و پاکستان، تمامی تلاش خود را برای حفظ مرز مشترک به عنوان مرز صلح و دوستی به کار می بندند.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است:پاکستان باردیگر با بیان همبستگی با مردم ایران و محکومیت اقدامات تروریستی اعلام می کند که این اقدامات، از سوی گروه‌هایی پیگیری می‌شود که در پی تخریب روابط بردارانه دو کشور همسایه هستند.
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز عصر پنجشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی از ربوده شدن تعدادی از مرزبانان ایرانی از سوی یک گروه تروریستی در نقطه صفر مرزی و در نزدیکی گذرگاه مرزی میرجاوه و تفتان ابراز تاسف کرد و گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در تماس تلفنی با شاه محمود قریشی (همتای پاکستانی خود) درباره ربوده شدن مرزبانان ایرانی در ۱۶ ماه اکتبر به تبادل نظر پرداخت.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان آمادگی کشور خود را در همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای جست و جو و یافتن سرنخ هایی از سرنوشت مرزبانان ایرانی ربوده شده از سوی یک گروه تروریستی در مرز مشترک دو کشور اعلام کرد.

 

نظر شما