شناسهٔ خبر: 28846075 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار هاشمی‌دانا در حاشیه نمایش خاتون:

دفاع از دوردست برای جلوگیری از ورود دشمن به خاک کشور است

معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه نمایش خاتون ضمن تقدیر از خانواده شهید مدافع حرم پورنگ اظهار داشت: عزیزان ما به صورت مشاوره‌ای و مستشاری از دوردست برای جلوگیری از ورود دشمن به خاک کشورمان ایستادگی و مقاومت می‌کنند تا دشمن همانند گذشته به خاک کشورمان تعرض نشود.

صاحب‌خبر -

دفاع از دوردست برای جلوگیری از ورود دشمن به خاک کشور استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نمایش «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم‌بخش شامگاه پنج‌شنبه با حضور سردار «سید مجید هاشمی‌دانا» معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان مهمان ویژه در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شد.

«حسین عالم‌بخش» نویسنده و کارگردان تئاتر خاتون در پایان این نمایش اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که طی سه سال گذشته همه نمایش‌هایمان را به کسانی تقدیم می‌کنیم که خونشان ریخته شد و جانشان فدا شد تا خون از دماغ هموطنان ایرانیشان ریخته نشود.

وی در ادامه با اشاره به مهمان‌های ویژه این نمایش گفت: امشب مهمانانی داریم که فرزند کسی هستند که همه هستشان را برای هستی ما فدا کردند.

نویسنده این نمایش افزود: عزیز بزرگواری که در سال ۱۳۵۶ در روز عید سعید غدیر خم به دنیا آمد و در سال ۱۳۹۵ در شهر لاذقیه سوریه به شهادت رسید.

عالم‌بخش به سخن استاد خود اشاره کرد و تصریح کرد: به قول استادم اگر شهید نشویم، می‌میریم. امیدوارم که نمیریم. این نمایش را تقدیم به شهید مدافع حرم محمد پورنگ و ۲ فرزند خردسالش فاطمه و ریحانه می‌کنیم.

سردار «سید مجید هاشمی‌دانا» در ادامه و پس از اهدا هدایایی به فرزندان شهید مدافع حرم پورنگ اظهار داشت: لازم می‌دانم برای نمایش زیبا، دلنشین و اثرگذار خاتون از تهیه کننده، نویسنده، کارگردان و بازیگران تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال وقتی به اطراف کشور عزیزمان نگاه می‌کنیم متوجه کشتار، قتل و غارت می‌شویم. همه این اتفاقات را دشمنان انقلاب اسلامی ایران به‌وجود آورده‌اند تا ما را در تنگنا قرار دهند.

معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: آنچه موجب شده ما همانند یک کشتی آرام در این تلاطم مسیر خودمان را طی کنیم، عزیزانی بودند که رفتند تا از مال، خانواده‌ و ناموس ملت ایران در برابر دشمن خونخوار محافظت کنند.

سردار هاشمی ‌دانا گفت: در دنیای امروز یکی از استراتژی‌های مهم دفاعی دفاع در دور دست است. یعنی به‌جای اینکه دشمن در خانه ما باشد ما سعی می‌کنیم او را در دوردست نگه داریم تا به داخل خانه ما نفوذ نکند.

وی ادامه داد: عزیزانی از کشورمان برای تحقق این هدف به عنوان مشاور و مستشار در کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند تا دشمن همانند دوران دفاع مقدس به داخل سرزمین ما نفوذ نکند و نوامیس و سرزمین ما را مورد تعرض قرار ندهند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما