شناسهٔ خبر: 28845821 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ابهام سازمان ملل درباره توافق ترکیه و روسیه در مورد ادلب

مشاور امور بشردوستانه سازمان ملل، طرح ترکیه و روسیه در مورد منطقه عاری از سلاح در استان ادلب سوریه را دارای ابهامات بسیاری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان اگلند»،‌ مشاور امور بشردوستانه سازمان ملل با مفید ارزیابی کردن توافق روسیه و ترکیه در مورد ایجاد منطقه حائل «عاری از سلاح» در ادلب برای نجات جان بسیاری از شهروندان سوری، اما در عین حال این طرح را دارای ابهامات بسیاری عنوان کرد.

اگلند چگونگی اجرای طرح عاری از سلاح در ادلب را بسیار مبهم و نامشخص عنوان کرد و گفت در مورد چگونگی اجرای این طرح پرسش‌های بسیاری وجود دارد.

مشاور امور بشردوستانه سازمان ملل همچنین افزود هنوز مشخص نیست که اگر برخی از گروه‌های شورشی و مسلح این طرح را مورد پذیرش قرار ندهند، سرنوشت آن چگونه خواهد بود و تکلیف منطقه عاری از سلاح به کجا خواهد رسید؟

جان اگلند در عین حال اعلام کرد که طی پنج هفته گذشته ادلب شرایط آرامی را سپری کرده که در جای خود امیدوارکننده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تاریخ ۱۷ سپتامبر طی دیداری در شهر سوچی روسیه اقدام به امضای یک توافق بر سر تشکیل یک منطقه عاری از سلاح به طول ۹ تا ۱۲ مایل در استان ادلب تا نیمه اکتبر کردند که طبق برنامه ریزی اعلام شده این منطقه تا آخر مهرماه می‌‍ بایست ایجاد شود و شورشیان مسلح منطقه را ترک کنند، هرچند همچنان منطقه مذکور شاهد حضور برخی مخالفان مسلح است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما