شناسهٔ خبر: 28845773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

با هدف نابودی مقاومت اسلامی؛

کنسولگری و سفارتخانه آمریکا در قدس ادغام می شود

تهران- ایرنا- در ادامه سیاست های ضد اسلامی - فلسطینی دولت ترامپ پس از انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس، واشنگتن کنسولگری خود در این شهر را با ساختمان سفارت ادغام می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن کنسولگری خود در قدس و سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را که به این شهر منتقل شده، در یک ماموریت دیپلماتیک واحد ادغام می کند.
این تصمیم در حالی است که کنسولگری آمریکا در قدس برای خدمات دهی به فلسطینیان در نظر گرفته شده بود و سفارتخانه جدید این کشور در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس منتقل شده است.
پمپئو در این باره گفت: این تصمیم در جهت تلاش های جهانی ما برای ارتقای کارآیی و اثربخشی اقداماتمان بوده و نشان دهنده تغییری در سیاست های ایالات متحده در قبال اورشلیم (قدس) نیست.
وی افزود که ایالات متحده بخش جدیدی در سفارت رژیم صهیونیستی خود با عنوان واحد امور فلسطین ایجاد می کند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال گذشته اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و دستور انتقال سفارت کشورش در فلسطین اشغالی به این شهر را صادر می کند.
به دنبال این تصمیم ترامپ که مخالفت جهانی در پی داشت، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی در اردیبهشت سال جاری از تل آویو به قدس منتقل شد.
شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه 14 عضو دیگر این شورا محکوم شد اما قطعنامه مربوطه با رای مخالف آمریکا وتو شد.
پس از آن مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع آرا رای به محکومیت این تصمیم و انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس داد.
شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما