شناسهٔ خبر: 28845691 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وزارت تعاون: نحوه توزیع بسته حمایت اجتماعی یکشنبه مصوب می‌شود

صاحب‌خبر -

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمرکز دولت روی حمایت‌های اجتماعی و بسته توزیعی برای اقشار کم درآمد بوده است، در بحث دستمزد یا تغییر حقوق کارگران برنامه‌ای نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی امشب در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور بارها تأکید داشتند که با توجه به افزایش قیمت در بعضی اقلام و سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی برای آحاد جامعه، باید گروه‌هایی از اقشار مورد حمایت‌های اجتماعی قرار بگیرند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: کار بررسی و سنجش جمعیت هدفی که باید از این حمایت‌های اجتماعی بهره‌مند شوند در حال انجام بوده تا با ضریب اطمینان بالاتری کار انجام شود و این تیم آماری هم‌اکنون در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: در جلسه یکشنبه هیأت دولت موضوعاتی همچون جمعیت هدف، بسته توزیعی حمایت اجتماعی و مبلغی که باید موردحمایت اجتماعی قرار بگیرد مصوب می‌شود تا در اسرع وقت این بسته در اختیار افراد نیازمند و اقشار خاص قرار گیرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز روی حمایت‌های اجتماعی بوده و در بحث دستمزد یا تغییر حقوق کارگران برنامه‌ای نداریم؛ تأکید کرد: هدف دولت اختصاص ۱۳.۵ میلیارد دلار برای 25 کالای اساسی همچون دارو، گوشت قرمز و سفید، روغن و نهاده‌های دامی است که با قیمت ارز دولتی تأمین می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در حمایت از اقشار خاص، آسیب‌پذیر و کم‌درآمد حمایت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد که تأکید رئیس‌جمهور هم اجرایی شدن آن در هفته اول آبان ماه است و یکشنبه این موضوع نهایی خواهد شد.

محسنی بندپی یادآور شد: برای خانواده‌های با دو معلول ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود و برای تک معلولین این تسهیلات از ۴ میلیون تومان به ۸ میلیون افزایش یافته است که در بعضی جاها به ۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

وی با تقدیر از خیرین قوچان برای احداث استانداردترین فضای فیزیکی برای نگهداری و توان‌بخش معلولین در دو گروه جنسی و ظرفیت 200 نفر در این شهرستان، گفت: طبقه اول مرکز معلولین ذهنی آرزو آماده بهره‌برداری بوده و دوطبقه دیگر در حد نازک‌کاری است که اعتبار 4 میلیارد ریالی برای تجهیز آن در نظر گرفته می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آخرین وضعیت پاراکلینیک تأمین اجتماعی این شهرستان که یکی از وعده‌های ربیعی وزیر سابق تعاون بوده است؛ بیان کرد: این پاراکلینیک هم جز نیازها و درخواست‌های قوچان بوده که مراحل نهایی کارشناسی آن در دست انجام است و باید سریع‌تر اقدامات لازم صورت بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما