شناسهٔ خبر: 28845554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی:

دولت نسبت به اجرای توسعه پتروشیمی خراسان متعهد باشد

بجنورد- نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود دولت نسبت به اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان متعهد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی قربانی بعدازظهر پنج شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: پروژه توسعه پتروشیمی در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی کلنگ خورد، بنابراین دولت نسبت به اجرای این پروژه اقتصادی و سودآور برای استان و کشور اهتمام لازم را داشته باشد.

قربانی افزود: مخالف سهامداران با سرمایه گذارن جدید نوعی کارشکنی تلقی می شود، بنابراین باید از راهکار تهاتر یا خریداری سهام استفاده کرد.

وی تصریح کرد: نیمی از سهام پتروشیمی خراسان متعلق به وزارت تعاون است، بنابراین انتظار می رود بیشتر از این مردم خراسان شمالی را با مخالفت های سهامداران منتظر نگذارید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پروژه ای که کلنگ آن در سفر رئیس جمهور به زمین خورده باید تحقق پیدا کند.

قربانی در ادامه از عنوان برخی برنامه های دولت به نام اقتصاد مقاومتی گلایه کرد و گفت: پنج سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی می گذرد اما همچنان برخی برنامه های عادی به نام اقتصاد مقاومتی مطرح می شود.

وی همچنین به کاهش صادرات از سال ۹۳ تا سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت خراسان شمالی ۴۵ درصد است که در سطح کشور مناسب است اما میزان صادرات استان نسبت به سال گذشته کاهش و واردات افزایش داشته است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، رازو جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم میزان موفقیت خود را در اقتصاد مقاومتی بسنجیم باید به ۲۴ بند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی رجوع کنیم.

قربانی در ادامه به میزان نقدینگی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار وزارت اقتصاد و دارایی، میزان نقدینگی کشور ۴۰۰ میلیارد دلار است که رقم این نگران‌ کننده و نیازمند برنامه ریزی است.

نظر شما