شناسهٔ خبر: 28845019 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزايش کمک هاي نظامي آمريکا به نيروهاي سوريه دموکراتيک در منبج

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک؛ یک منبع آگاه در شورای نظامی منبج، «نیروهای سوریه دموکراتیک » از کمک تسلیحاتی آمریکا به این شورا درپی اعلام اخباری مبنی بر تمایل ترکیه به آغاز عملیاتی نظامی در اين شهر واقع در شمال سوریه، خبر داد.
به گفته این منبع، با اعلام خبر تمایل ترکیه به انجام عملیاتی نظامی در منبج، آمریکا شروع به تقویت حضور نظامی خود در این منطقه و همچنین کمک تسلیحاتی به نیروهای کرد کرده است.
نیروهای شورای نظامی منبج تدابیر امنیتی را در مرز منبج با جرابلس (هر دو در استان حلب در شمال سوریه) دوچندان کرده اند. به علاوه، آمریکا نیز خودروهای زرهی و تسلیحات سنگین برای شورای نظامی منبج ارسال کرده است.
یک نماینده این شورا که خواست نامش فاش نشود، گفت آمریکا تسلیحات منبج را تأمین می کند.
وی افزود «پس از اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر احتمال عملیاتی نظامی در منبج، آمریکا در حال تقویت مواضع خود در این منطقه است. آمریکایی ها شمار پایگاه های خود را در این منطقه از دو پایگاه به چهار پایگاه افزایش و همچنین حجم کمک های تسلیحاتی خود را افزایش داده اند. آنها دیروز خودروهای زرهی و تسلیحات سنگین به ما تحویل دادند. خمپاره، موشک های حرارتی، مسلسل های با کالیبر بزرگ و دیگر تسلیحات، از جمله تسلیحاتی است که آنها براي ما ارسال کرده اند.»
این منبع در ادامه گفت «ما مجبوریم تدابیر امنیتی را تشدید کنیم و با هر تهدید ترکیه علیه منطقه خود، ارتش آزاد سوریه یا داعش مقابله کنیم. بنابراین ما به تسلیحات بیشتری نیاز داریم و این مسئله را به اطلاع آمریکایی ها و نیروهای ائتلاف رسانده ایم.»

نظر شما