شناسهٔ خبر: 28844984 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تامین کسری بودجه حوزه سلامت اصفهان درخواست ما از وزیر بهداشت است

اصفهان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تامین کسری بودجه حوزه بهداشت و درمان اصفهان مهمترین خواسته ما از وزیر بهداشت است.

صاحب‌خبر -

طاهره چنگیز در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه برگزاری جلسه هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان با وزیر بهداشت، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دوران مختلف نیز با کسری بودجه مواجه بوده است و همواره بخاطر نگاه برخوردار به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به طور کامل بودجه لازم را برای حوزه بهداشت و درمان اصفهان تخصیص ندادند.

وی بیان داشت: با این وجود عملا نه به عنوان دانشگاه برخوردار و نه به عنوان دانشگاه کم برخوردار، به ما نگاه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا کنون بارها این مسئله را با وزیر بهداشت عنوان کردیم و تا حدودی توانستیم نگاه به حوزه سلامت اصفهان را تغییر دهیم و امروز هم در هیئت رئیسه این موضوع با وزیر بهداشت مطرح شد.

وی کمبود بودجه جاری دانشگاه را بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: کسری بودجه سال گذشته دانشگاه را به نوعی با پول هایی که باید خرج امور دیگر می شد جبران کردیم.

واحدهای آزمایشگاهی و رادیولوژی بیمارستان ها برون سپاری شد

چنگیز گفت: ناچاریم اعتباراتی که برای برنامه های خاص تخصیص می یابد را در امور دیگر هزینه کنیم. 

وی ادامه داد: تلاش شده با افزایش بهره وری کمبود بودجه را جبران کنیم اما این مسئله حد و مرزی دارد و اگر زیاده روی کنیم برنامه های بهبود و توسعه تحت شعاع کسری بودجه قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: به علت کسری بودجه بخش هایی از بیمارستان های دولتی را به جای خصوصی سازی، برون سپاری کردیم یعنی خدمات با تعرفه دولتی به مردم ارایه می شود. 

وی اضافه کرد: مثلا آزمایشگاه ها و رادیولوژی های بیمارستان ها را برون سپاری کردیم و مجبور شدیم که در برخی بیمارستان ها بخش های درمانی را نیز برون سپاری کنیم.

نظر شما