شناسهٔ خبر: 28844626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد جو بایدن از روابط «عاشقانه» ترام‍پ با خودکامگان

معاون اوباما در واکنش به موضع‌گیری ترامپ در ماجرای خاشقجی، از «روابط عاشقانه» رئیس‌جمهور آمریکا با دیکتاتور‌ها انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

انتقاد جو بایدن از روابط «عاشقانه» ترام‍پ با خودکامگانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما، از روابط خوب دونالد ترامپ با دیکتاتورها انتقاد کرد.

به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس، بایدن درباره محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و تردیدهایش درباره زمامداری وی گفت: من (درباره محمد بن سلمان) تردید دارم و اکنون تردیدهای من تائید شده است.

مجری پرسید: جو بایدن چه تردیدهایی درباره محمد بن سلمان دارد؟

معاون رئیس جمهور آمریکا در دولت اوباما گفت: تردیدهای من این است که حس حاکمیت قانون، احترام به حقوق بشر و کرامت (انسانی) اندک است. اتهاماتی که تاکنون مطرح است - البته هنوز نمی دانیم - اما این اتهامات با شیوه ای که پادشاهی عربستان باید اقدام کند همخوانی ندارد.

بایدن افزود: من بسیار نگران هستم که رئیس جمهور(آمریکا) ظاهرا روابط عاشقانه با خودکامگان دارد! بله منظورم رئیس جمهور ترامپ است. اینکه وی (ترامپ) قبل از مشخص شدن واقعیت ها دارد بهانه تراشی می کند -کاری عادی است- اما از جنبه بین المللی به ما آسیب می رساند!

مجری پرسید: اگر اتهامات درست باشند و ولیعهد سعودی دستور کشتن این ناراضی سعودی (جمال خاشقجی) را داده باشد آیا باید پیامدهایی در کار باشد؟

بایدن گفت: قطعا همین طور است. این فرد مقیم دائم آمریکا بود. من نمی دانم که این دولت (ترامپ) احساس می کند باید دیکتاتورها را نوازش کند و در آغوش بگیرد! من این را درک نمی کنم.

انتهای پیام/

نظر شما