شناسهٔ خبر: 28844625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده اندیمشک:

محرومیت زدایی نقش مهمی در رضایتمندی عمومی دارد

اندیمشک - ایرنا - نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تشریح اهداف نظام اسلامی در رفع محرومیت و توسعه همه جانبه کشور گفت: با توجه به تلاش گسترده دشمن برای ناامیدی مردم، محرومیت زدایی گامی ارزنده در راستای ایجاد هرچه بیشتر اعتماد عمومی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا فریدون حسنوند پنجشنبه در نشست شورای اداری اندیمشک در شهر چم گلک افزود: جامعه نیازمند عزم جهادی همه مسئولان است و مردم در سایه چنین عزم جهادی، اعتماد بیشتری به نظام اسلامی و خدمتگزاران خواهند داشت.
وی اظهار داشت: دشمن از هر گونه کاستی در سطح جامعه بهره برداری کرده و با سوء استفاده تبلیغاتی برای ایجاد سرخوردگی در جامعه اسلامی تلاش می کند.
وی افزود: نمی توان نسبت به دغدغه های مردم از جمله مناطق کمتر توسعه یافته، بی اهمیت بود لذا توجه به مطالبات مردم ضروری است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای رفع مشکلات مناطق محروم شهرستان و شهرهای تازه تاسیس، برنامه ریزی لازم در شهرستان انجام شده است.
وی بهبود زیرساخت های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و آموزشی را از جمله اهداف و برنامه ها در این مناطق عنوان کرد و افزود: برای گرفتن اعتبارات لازم برای مناطق محروم شهرستان تلاش جدی می شود و خدمات و امکانات رفاهی در سطح این مناطق توسعه می یابد.
فرماندار شهرستان اندیمشک نیز با تاکید بر اینکه به همه مناطق شهرستان توجه ویژه شده است، گفت: یکی از مهمترین اولویت های مسئولان شهرستان، توزیع عادلانه امکانات و خدمات به همه مناطق شهرستان بوده است.
پیمان جهانگیری افزود: تحقق طرح های متعدد در مناطق دورافتاده شهری و روستایی اندیمشک نشان دهنده همدلی و عزم جدی مسئولان اندیمشک برای محرومیت زدایی است.
وی گفت: خدمات جاده ای، روشنایی، فضای سبز، گازرسانی و سایر امکانات مناسب در سطح روستاهای محروم شهرستان توسعه یافته و طرح های متعددی در این زمینه اجرایی شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه شهرهای تابعه شهرستان نیازمند خدمات جدی در بخش های مختلف هستند، برنامه ریزی لازم برای توسعه خدمات و تحول در زیرساخت های این مناطق انجام شده است.
فرماندار اندیمشک با اشاره به ظرفیت های شهر چم گلک اظهار داشت: این شهر از فرصت های مناسب گردشگری و کشاورزی برخوردار است که برای توسعه منطقه می توان از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد.
وی افزود: در زمینه بهداشت و درمان در شهر چم گلک برنامه ریزی لازم انجام شده است و خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی در این حوزه تقویت می شود.
جهانگیری گفت: توسعه زیرساخت های ورزشی از جمله چمن، سالن ورزشی چند منظوره و دیگر طرح های ورزشی در این شهر هدفگذاری شده که به زودی انجام می شوند.
وی اجرای طرح های مختلف از جمله طرح ساماندهی فاضلاب شهر چم گلک را از جمله این برنامه ها دانست و افزود: در بخش اعتباری نیز تلاش می شود در کمیته برنامه ریزی به نیازهای مردم این مناطق نگاه ویژه ای شود.
فرماندار اندیمشک گفت: با توجه به موقعیت منطقه و همجواری آن با رودخانه دز، برای توسعه فضای گردشگری نیز برنامه ریزی شده است ضمن اینکه عمده شغل ساکنان کشاورزی است که در این خصوص هم کشاورزان مورد حمایت قرار می گیرند.
وی افزود: برای توسعه مشاغل خانگی نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است و به همین منظور اطلاع رسانی به ساکنان این شهر انجام می شود.
جهانگیری با توجه به وقوع حوادث در جاده چم گلک گفت: طرح تعریض جاده نیز برنامه ریزی شده و اعتبار آن مشخص است که در راستای کاهش تصادفات جاده ای، 6 متر تعریض جاده انجام خواهد شد.
وی رفع مشکل بلاتکلیفی آبفا سه شهر تابعه شهرستان را گامی برای بهبود وضعیت اعتباری در این حوزه عنوان کرد.
جهانگیری توسعه فضای سبز و زیباسازی شهری، ایجاد فضای مناسب تفریحی، توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، راه اندازی بازارچه های مناسب برای تسهیل دسترسی مردم برای تهیه مایحتاج و غیره را از جمله اولویت ها در راستای رفاه ساکنان شهرهای تازه تاسیس عنوان کرد.
وی برخورداری از امکانات و شرایط مناسب رفاهی را موجب عدم مهاجرت ساکنان از این شهرها دانست.
جهانگیری از پیگیری برای رفع مشکل حقوق معوقه چندماه کارکنان شهرداری چم گلک خبر داد و گفت: برای حل این موضوع از طریق مسئولان استانی پیگیری شده است.
در این جلسه مشکلات و نیازهای شهر چم گلک بررسی و تصمیم گیری برای آغاز طرح های مختلف در این شهر انجام شد.
شهر چم گلک بیش از هشت هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان اندیمشک پنج شهر تابعه دارد.
7281/3022

نظر شما