شناسهٔ خبر: 28844591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بیش از 30 درصد برنامه توسعه ششم در تهران محقق شده است

نعمت الله ترکی روز پنجشنبه در حاشیه همایش تبیین سند توسعه استان تهران گفت و گو با خبرنگاران افزود: برنامه ششم توسعه به شکل پروژه محور و عملیاتی است و پیش بینی

صاحب‌خبر - نعمت الله ترکی روز پنجشنبه در حاشیه همایش تبیین سند توسعه استان تهران گفت و گو با خبرنگاران افزود: برنامه ششم توسعه به شکل پروژه محور و عملیاتی است و پیش بینی می شود تا پایان آن، بتوان تمام محورها را محقق کرد.
وی یادآورشد: اجرای این سند در استان تهران از سال 96 بلافاصله پس از ابلاغ آغاز شد و استاندار برای تدوین برش شهرستانی اقدام به برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی در شهرستان ها کرد.
ترکی اظهارداشت: هم اکنون پروژه های آغاز شده در زمینه بهداشت و درمان در قالب خانه های سلامت بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: هم اکنون 95 درصد روستاهای این استان از گاز برخوردارند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه اقدامات بسیاری در زمینه توسعه فاضلاب و اصلاح راه های ارتباطی روستاها و نیز تامین آب در این مناطق انجام شده است.
ترکی با بیان اینکه برای برش استانی سند ششم توسعه تهران هم 16 چالش مهم استان شناسایی شد، ادامه داد: از این پس تمام برنامه ها با اولویت رفع این 16 چالش اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: منابع مالی اجرای سند توسعه تهران هم برای نخسین بار در کنار جلب مشارکت های مردمی، بخش خصوصی و بهره گیری از منابع دولتی، استفاده از پیشران های توسعه مناطق و شهرستان ها پیش بینی شده است.
در این همایش سند توسعه استان تهران براساس اسناد بالادستی و طرح آمایش سرزمین که طی دو سال گذشته به مرحله تدوین رسیده بررسی و تشریح شد
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام

نظر شما