شناسهٔ خبر: 28844499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان:

بهترین مرجع تربیت کودک آموزه های قرآنی است

گرگان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: بهترین مرجع تربیت کودک آموزه های قرآنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کلثوم غفاری، شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از مسابقه نقاشی کودکان با موضوع حمایت از حقوق کودکان اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای آشنایی کودکان، مربیان و والدین با مفاد پیمان‌نامه کنوانسیون حقوق کودک انجام شد و با تکیه‌بر برخی مفاد آن نقاشی‌ها و تصورات خود را روی کاغذ آوردند.

کلثوم غفاری افزود: با این برنامه قصد داشتیم تا شور و هیجان ایجاد کرده و گامی در راستای آشنایی با حقوق کودکان در جامعه برداریم.

به گفته وی، مسائل مربوط به حقوق کودک چیزی نیست که از معاهدات بین‌المللی و کنوانسیون‌ها بیاموزیم، هرچند بخشی از تعهدات ما را نیز شامل می‌شود اما همه ما به‌خوبی می‌دانیم که آنچه در رابطه با حقوق کودک در آئین اسلام آمده در هیچ جای جهان و هیچ معاهده و کنوانسیونی ذکر نشده است.

غفاری با اشاره به برخی حقوق کودکان در اسلام گفت: اگر این موارد را رعایت کنیم می‌توان تربیت صحیحی داشت و با این تربیت صحیح دنیای بهتری هم داشته باشیم.

وی افزود: در همه دنیا مسائل و مشکلاتی که کودکان را آزار می‌دهد مانند بد سرپرستی و بی‌سرپرستی، اعتیاد والدین، تغذیه نامناسب، آوارگی ناشی از جنگ و مواردی ازاین‌دست وجود دارد اما گاهی رنج کودکان مشکل سنتی آزار و اذیت و گاهی مشکل مدرن است که توجه به این موضوع جزو وظایفی است که نباید به آن بی‌توجه بود.

غفاری تصریح کرد: توجه به مسائل کودکان به برای پاسخگویی به دنیای بیرون و تعهد به کنوانسیون‌های بین‌المللی بلکه برای پاسخگویی به خداوند و وجدان خود به‌عنوان یک مسلمان واجب و ضروری است.

نظر شما