شناسهٔ خبر: 28844459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران:

۴۰۰ دشت کشور در زمینه برداشت آب ممنوعه اعلام شد

یزد ـ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: به منظور حفظ منابع آبی و مدیریت منابع آب زیرزمینی، ۴۰۰ دشت کشور ممنوعه اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر حبیبی عصر امروز در نشست مشترک مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای یزد با مسئولان قضایی استان یزد اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در کشور هر سال نسبت به سال قبل با کاهش مواجه است و این امر استمرار خشکسالی در بسیاری از مناطق کشور را رقم زده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی گذشته میزان بارش‌ها ۲۱ درصد کاهش داشته این امر در کاهش ۵۱ درصدی روان‌ آب‌ها و کاهش ۳۲ درصدی ورودی به سدها اثرگذاری مستقیم داشته است.

معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: نمود این تغییرات در اعتبارات فصل برنامه بهبود بهره‌برداری و مدیریت مصرف قابل مشاهده است به‌گونه‌ای که در سال ۹۴ این اعتبارات نسبت به سال قبل از آن ۴.۵ برابر شده است.

حبیبی برخی از برنامه‌های وزارت نیرو در این بخش را شامل استقرار دفاتر ساختار حوزه آبریز و به‌ تبع آن تشکیل شورای هماهنگی حوزه‌ها، تدوین طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: طرح احیا و تعادل‌بخشی از مصوبات شورای عالی آب است که از ۳۷ جلسه آن، ۳۰ جلسه در دولت تدبیر و امید تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تقویت هماهنگی بین دستگاهی‌، تمرکز بر مدیریت منابع آب و بازچرخانی آب‌های صنعتی و پساب و نیز مدیریت توأمان تولید و تأمین آب از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو بوده و در تمامی این موارد تدوین از پایین به بالا و از شوراهای حفاظت استانی در اولویت بوده است.

حبیبی ادامه داد: تمام این اقدامات در راستای حفاظت از منابع آبی و مدیریت صحیح آب برای جلوگیری از مشکلات ناشی از خشکسالی‌ها و کم شدن میزان بارش‌ها انجام شده است.

نظر شما