شناسهٔ خبر: 28844126 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هدف فوتبال باید قهرمانی جام ملت‌ها و صعود به المپیک باشد/ استقلال می‌تواند قهرمان جام حذفی شود

قطعا طرفدار تیم ملی هستیم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا هم تیم ملی بزرگسالان بعد از 40 سال در جام ملت‌ها موفق شود و هم تیم ملی امید به المپیک راه پیدا کند. بالاخره این طلسم باید شکسته شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم ملی فوتبال امید این روزها به‌خاطر اختلافاتی که مدیران و مربیانش با اعضای تیم بزرگسالان پیدا کرده، درگیر حواشی زیادی شده که واکنش بسیاری از اهالی فوتبال را به‌دنبال داشت، با این حال دستیار ایرانی کرانچار به آینده هردو تیم امیدوار است و اعتقاد دارد اگر امکانات فراهم باشد هم امیدها و هم بزرگسالان در مسابقات پیش‌رو موفق ظاهر خواهند شد.  گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سهراب بختیاری‌زاده را در ادامه می‌خوانید.


اردوی تیم ملی امید هم به پایان رسید. ارزیابی‌تان از شرایط تیم چیست؟

باید قبول کنیم امکانات‌مان هنوز کامل نشده و ما مجبور شدیم اردو را دو روز زودتر به پایان برسانیم. نتوانستیم بازی دوستانه برون‌مرزی برگزار کنیم و به همین دلیل یک بازی درون‌تیمی انجام دادیم. ما باید بازی دوستانه انجام دهیم تا بازیکنان را بهتر مورد ارزیابی قرار دهیم.

و در این بین حواشی زیادی هم بین شما و اعضای تیم بزرگسالان به وجود آمد!

مشکلات زیادی وجود دارد و این درگیری‌های لفظی هم اگر ادامه داشته باشد به فوتبال ما لطمه خواهد زد.

چرا این اتفاقات رخ داد؟ مقصر چه کسی بود؟

نباید این اتفاقات می‌افتاد. این ادبیات‌ها زیبنده فوتبال ما نیست. درواقع در کشور ما این بی‌احترامی‌ها جا نیفتاده است. شاید در فرهنگ خودشان (خطاب به دستیار ایرلندی کی‌روش) این ادبیات وجود دارد اما ورزش ایران جای این ناهنجاری‌ها نیست چون ما در ورزش خودمان تختی را داشتیم که حاضر بود حتی شکست بخورد ولی ارزش‌ها در میادین ورزشی حفظ شود. این حرف‌های بی‌ادبانه در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست. مخصوصا تیم امید که باید بیشتر از این حمایت شود تا بتواند ان‌شاءالله به المپیک صعود کند. ما باید تمرکزمان را روی پیشرفت تیم بگذاریم.

خیلی‌ها انتقاد کردند که نفرات زیادی را به اردو دعوت می‌کنید.

دلیلش این است که نتوانستیم بازی دوستانه برگزار کنیم. باید بگویم در رده امید بازیکنان مستعد زیادی داریم که خیلی از آنها در لیگ برتر ما درحال بازی کردن هستند ولی نام‌شان از قلم افتاده است. اگر نفرات زیادی را به اردو دعوت می‌کنیم به خاطر این است که بتوانیم آنها را در تمرینات محک بزنیم.

بازی تیم ملی بزرگسالان مقابل بولیوی را تماشا کردید؟

بازی را کامل تماشا کردم. تیم ملی در این دیدار خیلی خوب بازی کرد. بازیکنان کارهای ترکیبی خوبی را انجام می‌دادند و هروقت هم که توپ را از دست می‌دادند هم به حریف خوب فشار می‌آوردند و هم پرس خوبی انجام می‌دادند. به شخصه به این تیم ملی خیلی امیدوارم و مطمئن هستم در جام ملت‌ها موفق خواهد شد.

با وجود همه این دلخوری‌ها دوست دارید تیم ملی در جام ملت‌ها چه نتایجی کسب کند؟

قطعا طرفدار تیم ملی هستیم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا هم تیم ملی بزرگسالان بعد از 40 سال در جام ملت‌ها موفق شود و هم تیم ملی امید به المپیک راه پیدا کند. بالاخره این طلسم باید شکسته شود.

به‌عنوان یک استقلالی قدیمی شرایط تیم را قبل از دیدار مقابل سایپا چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

استقلال دو برد خیلی خوب را مقابل نفت مسجدسلیمان به دست آورد که باعث شد تیم از لحاظ روحی به شرایط خوبی دست پیدا کند. مطمئن هستم استقلال می‌تواند همچون نیم‌فصل دوم فصل گذشته عملکرد خوبی داشته باشد. پیش‌بینی من این است که استقلال، سایپا را هم در لیگ شکست می‌دهد و هم در جام حذفی و آنها می‌توانند مانند فصل گذشته در جام حذفی مدعی باشند و قهرمان شوند. شفر مربی‌ای است که بسیار حرفه‌ای بوده و در شرایط سخت همیشه بهترین تصمیمات را می‌گیرد.

 

* نویسنده : حسن بابازاده روزنامه‌نگار

نظر شما