شناسهٔ خبر: 28844102 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی در با دیدار وزیر آموزش و پرورش؛

دانش آموزان به گونه ای تربیت شوند که چراغ زندگی و بازوی والدین باشند

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی گفت: دانش آموزان به گونه ای تربیت شوند که چراغ زندگی و بازوی والدین باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیراز ی در با دیدار سید محمد بطحایی در قم  با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: امیدوارم خدمات بیشتری به فرزندان این وآب و خاک ارائه کنید.

وی با اشاره نا م قدیم آموزش وپرورش، اداره فرهنگ و معارف گفت: از روزی که نامش به آموزش و پرورش تغییر کردوضعیت بهتر شد و به تربیت و تعلیم هردو در کنار هم پرداخته شد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: در برخی آیات قرآن آموزش و در برخی تربیت بر آموزش مقدم شده است و هدف نهایی تعلیم و تربیت انسان سازی است.

 وی ادامه داد: برای تحقق اهداف نظام تعلیم وتربیت، ارائه آموزش به اولیا ضروری است، ممکن است دانش آموزی رتبه اول کنکور را کسب کند اما به علت تربیت ناصحیح دچار آسیب های اجتماعی شود یا   به جای خدمت به وطن خود از کشور خارج شود این آسیبی است که امروز باید در مدارس درمان شود، فرزندان باید چراغ زندگی و بازوی والدین باشند البته باید به اولیا آموزش داد تا تنها در پی تشویق فرزندانشان به کسب رتبه های علمی نباشند بلکه دغدغه تربیت او را نیز داشته باشند.

این مرجع عالیقدر خاطرنشان کرد: قرآن در ۱۴۰۰سال قبل  تزکیه و آموزش را سفارش می کند آنهم در زمانی که جاهلیت حاکم بوده است.  بنابراین اگر دانش آموزی  از نظر علمی قوی باشد اما خوب تربیت نشده باشد نه برای جامعه خانواده و کشور مفید نخواهد بود .

وی ادامه داد: نکته دیگر در مورد آسیب های اجتماعی است که امروزه پیدا شده است؛ برای مثال باید بچه ها را آموزش داد تا از  فضای مجازی استفاده مثبت کنند.

آیت الله مکارم افزود : سرعت بالای انتقال اطلاعات آسیب اجتماعی دیگری است، زیرا اغلب اطلاعات ناسالم و سموم بین مخاطبین جابه جا می شود چقدر خوب بود تنها اطلاعات موثق و مطلوب با این سرعت منتشر می شد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد:  بچه ها را با مکان های مذهبی آشنا کنید زیرا چنین مکان هایی بچه ها را بیمه می کند اولیا نیز باید به ارزش این کار پی ببرند.

وی تصریح کرد: بچه ها امانتی در دست آموزش وپرورش هستند که نیازمند مراقبت و پرورش هستند ،مخصوصا در دوره ابتدایی، زیرا رفتار،کردار و گفتار معلم کاملا بر سرنوشت افراد موثر است.

 آیت الله مکارم شیراز ی در پایان گفت: آموزش و پرورش جای بسیار حساسی است لذا باید مراقب نفوذی ها بود.

نظر شما