شناسهٔ خبر: 28843996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پمپئو فرصت چند روزه از کاخ سفيد براي عربستان خواست

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير خارجه آمريکا گفت که از کاخ سفيد خواسته تا چند روز ديگر به عربستان براي تکميل تحقيقات پيرامون ناپديد شدن روزنامه نگار سعودي فرصت دهد.

به گزارش پنجشنبه شب ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا پس از سفر به عربستان و ترکيه پيرامون ناپديد شدن «جمال خاشقچي» روزنامه نگار سعودي خواستار ارائه فرصت بيشتري به مقام هاي سعودي شد.
پمپئو گفت که از دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا خواسته که چند روز ديگر به عربستان فرصت دهند تا تحقيقات پيرامون خاشقچي را تکميل کرده و کاخ سفيد نيز درک کاملي از اوضاع به دست آورد.
به گزارش ايرنا، وزير خارجه آمريکا روز سه شنبه براي گفت و گو با مقام هاي سعودي پيرامون سرنوشت خاشقچي به رياض رفته و سپس از آنجا به آنکارا سفر کرد.
پمپئو با رجب طيب اردوغان رييس جمهوري و مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه ديدار و درباره پرونده جمال خاشقچي روزنامه نگار ناپديد شده در کنسولگري عربستان در استانبول گفت و گو کرد
اين ديدارها که همزمان با تشديد فشارهاي بين المللي عليه رژيم سعودي به دليل دست داشتن در قتل احتمالي خاشقچي انجام شده، نشان مي دهد که مقام هاي واشنگتن، رياض و آنکارا درصدد پيدا کردن راه حلي هستند که هر سه طرف را در پرونده قتل خاشقچي راضي کند.
کارشناسان منطقه سفر پمپئو به رياض و آنکارا را به تلاش واشنگتن براي بيرون کشاندن عربستان از گردابي ارزيابي مي کنند که به دليل دخالت در مرگ خاشقچي گرفتار آن شده است.
خاشقچي در 2 اکتبر (10 مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگري عربستان در استانبول ناپديد شد و مقام هاي غير رسمي ترکيه اعلام کردند که وي در داخل ساختمان به دستور مقام هاي سعودي به قتل رسيده است.
روزنامه 'واشنگتن پست' نيز نوشته که تصاوير ويدئويي و صداي ضبط شده اي موجود است که اثبات مي کند خاشقچي پس از شکنجه، کشته شده است.
خاشقچي که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان وليعهد عربستان، اين کشور را ترک کرد و به آمريکا رفت، در روزهاي اخير قصد ازدواج با يک زن تبعه ترکيه را داشت و براي طي کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگري عربستان در استانبول شده بود.
شبد**9416**1010
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما