شناسهٔ خبر: 28843698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

فتاح: حساب سوءتدبیر برخی مدیران از اثرات تحریم جدا است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: حساب سوء تدبیر برخی مدیران از اثرات وضعی و محدود تحریم، جدا است و درست یا غلط عمل کردن ما مسئولین هیچ ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه با حضور سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، محسن علیزاده مدیرکل کمیته امداد استان یزد، ائمه جمعه ابرکوه و بخش بهمن برگزار شد.

سوءقصد دشمن به انقلاب اقرار نیست

فتاح در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت پیش رو بودن اربعین حسینی، اظهار کرد: در کشور فضای خاصی به خاطر تهدید، تحریم و تورم‌ها حاکم و وضعیت اقتصادی طوری است که همه کشور و مردم از آن را متأثر هستند؛ لذا نگاه ما به این مسئله بسیار مهم است و اگر تجزیه‌وتحلیل درستی صورت نگیرد ما نیز به ترفند دشمن کمک کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سوءقصد دشمن به انقلاب اقرار نبوده و اساس نظام را نشانه رفته‌اند، اذعان کرد: دشمنان هر بلایی که توانستند بر سر ملت ایران آورده، اما هرگز موفق نبوده و این بار آخرین تیر ترکش آنان تحریم و تهدید است. آنان غذا، دارو، هواپیما و هر آنچه را که می‌توانستند در لیست تحریم‌ها قرار دادند و درصورتی‌که دستشان می‌رسید همچون یزیدیان، آب را هم تحریم می‌کردند.

رئیس کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: بدون تردید اعتقاد رهبر و مجموعه نظام این است که انقلاب اسلامی از این تحریم‌ها به سلامتی عبور خواهد کرد و به فرموده مقام معظم رهبری، ما از این تحریم یک سیلی درست کرده و به‌صورت آمریکا و ترامپ می‌زنیم؛ یعنی تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنیم.

نگرانی برای جامعه هدف و کمیته امداد به حدی نیست که دشمن تصور می‌کند

فتاح با اشاره به جنگ روانی دشمن برای ناامید کردن ملت ایران، یادآور شد: دشمن همه شبکه‌های مجازی، رسانه‌ها و ضدانقلاب‌ها را که پسمانده‌های کثیف و جیره‌خور رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند را بسیج کرده و مردم را نشانه رفته‌اند تا آنان را ناامید کنند که به خیابان‌ها بریزند.

وی اضافه کرد:، اما این مردم با آگاهی و بصیرت تمام مشکلات را به جان خریده و به خاطر عشقی که به انقلاب دارند ایستادگی می‌کنند. ما نمی‌گوییم مردم مشکل ندارند و تحت‌فشار نیستند، اما باید این نوید را بدهیم که نگرانی برای جامعه هدف و کمیته امداد به حدی نیست که دشمن تصور می‌کند؛ لذا تدابیری لازم است که این دسیسه‌ها را خنثی کند و تنها به اندکی زمان نیاز است.

بالاتر بودن سهم ایتام ابرکوه از کمک‌های مردمی نسبت به متوسط کشوری

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود گرانی، تورم، خشک‌سالی و بسیاری از مشکلات اقتصادی کمک‌های مردم استان یزد به نیازمندان در ۶ ماهه گذشته ۳۸ درصد نسبت به وضعیت مشابه سال قبل افزایش داشته که این نشان‌دهنده هوشمندی و دیانت مردم است. در ابرکوه نیز سهم هر یتیم از کمک‌های مردمی ماهانه ۳۰۶ هزار تومان اعلام شده درحالی‌که متوسط کشوری ۲۲۵ هزار تومان است.

وی با اشاره به افزایش ۳ برابری مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: مجموعه دولت و مجلس دست‌به‌دست هم داده تا فشار اقتصادی کمتری بر مردم تحمیل شود. پرداخت به‌روز وام‌های ضروری و جهیزیه، جذب صددرصدی تسهیلات اشتغال، فقدان پشت نوبتی‌ها، افزایش ۱۴ درصدی مجدد دریافتی مستمری‌بگیران و ... که همگی از درایت مجموعه نظام است.

فتاح با تأکید بر اینکه مسئولین نباید از تحریم‌ها سنگری برای پنهان کردن ایرادات و اشکالات بسازند، تصریح کرد: حساب سوء تدبیر برخی مدیران از اثرات وضعی و محدود تحریم، جدا است.

دشمن بعضاً اشتباه کرده و ناخواسته منابع ما را تأمین می‌کند

وی اظهار کرد: دشمن با تحریم‌ها قصد فلج کردن کشور را دارد، اما غافل از اینکه خود سبب خیر شده و برخی منابع را برای ما تأمین می‌کند، چراکه نمی‌توانند همه‌چیز را پیش‌بینی کرده و بعضاً اشتباه می‌کنند. ما قبلاً در اوپک کلنجار می‌رفتیم که قیمت نفت را بالا ببریم، اما امروز آمریکا قیمت نفت ما را از ۵۵ دلار به ۸۵ دلار افزایش داده است.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه اداره مملکت و مسائل اقتصادی برنامه قوی می‌خواهد که باید در داخل تدوین شود و ربطی به تحریم ندارد، افزود: درست یا غلط برنامه‌ریزی کردن ما مسئولین ارتباطی به تحریم ندارد؛ لذا باید خوب و دقیق عمل کرده و هیچ جایی برای اشتباه نگذاریم که هر اشتباه خسارت‌بار است.

اصرار‌های ترامپ برای مذاکره نشانه شکست آمریکا است

فتاح اصرار‌های امروز آمریکا برای مذاکره را نشانه شکست آنان عنوان کرد و گفت: دشمن هر روز زمانی را برای پایان انقلاب اسلامی اعلام می‌کند، اما رهبر ما با قاطعیت از پیروزی سخن گفته و برای ۵۰ سال آینده نظام برنامه دارند. بر همین اساس مسئولین و مردم نیز باید با ایمان قوی به رهبر خود اقتدا کرده و جلوتر از ایشان حرکت نکنند.

وی با اشاره به هماهنگی نهاد‌های انقلابی با دولت و مجلس، اذعان کرد: از دولت انتظار می‌رود که مدبرانه، حکیمانه، با قاطعیت و حساسیت مسائل را پیگیری کرده و از سوی دیگر همه ما با هرگونه اختلاف‌نظر و عقاید سیاسی موظف به حمایت از دولت هستیم.

مردم مشکلات را می‌فهمند، اما دلشان در گرو انقلاب است

این مقام مسئول نیاز امروز نظام را رفتار شایسته مردم دانست و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی، ملت ایران، شهدا، رهبری و ... سر جای خود هستند ما چیزی که سر جای خود نیست جایگاه برخی مدیران است؛ بنابراین مسئولین باید مراقب رفتار خود بوده و باصداقت، ایمان و عمل به وعده‌های خود کاری کنند تا اعتماد مردم بازگردد.

فتاح با تأکید بر اینکه پیشی گرفتن از تورم و جایگزین کردن وضعیت سابق کاری سخت، اما ممکن است، ابراز کرد: کسانی که بانک‌ها را چپاول کرده و مرتکب احتکار شدند، فراری یا زندانی بوده و قطعاً روز مبادا با این نظام نخواهند بود؛ اما مستضعفان و نیازمندان سوختند، ساختند، به خیابان‌ها نریختند. مشکلات را می‌فهمند، اما دلشان در گرو رهبر، انقلاب و نظام است.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه از گام مؤثر دولت در حمایت از نیازمندان خبر داد و افزود: قرار است که دولت یک بسته حمایتی در اختیار همه افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، پشت نوبتی‌ها، کارمندان و کارگران نیازمند قرار دهد که در روز یکشنبه به‌صورت علنی از سوی دولت اعلام می‌شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه مسئولین خادم مردم بوده و هر کاری لازم باشد برای رفاه آنان انجام می‌دهند، تأکید کرد: سفر خود به شهرستان ابرکوه را وظیفه خود دانسته و در این سفر تلاش داریم تا تمام درخواست‌های امداد بخش مرکزی و بهمن را برآورده کنیم.

نظر شما