شناسهٔ خبر: 28843475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مدودف: تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های روسیه اعلام جنگ تجاری است

نخست وزیر روسیه تاکید کرد تحریم‌های آمریکا بر ضد بانک‌های روسیه در واقع اعلام جنگ تجاری با این کشور است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه تاکید کرد تحریم‌های آمریکا بر ضد بانک‌های روسیه در واقع اعلام جنگ تجاری با این کشور است. با این حال مسکو توانایی لازم را برای مقابله با این تحریم‌ها و فشار‌ها دارد.

نخست وزیر روسیه با ابراز اطمینان گفت: تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی آمریکا هر اندازه هم شدید باشد، مسکو برای فائق آمدن بر آن‌ها ابزار و توان لازم را دارد.

نخست وزیر روسیه با تاکید بر این که سیاست تحریم نظام اقتصادی جهان را آشفته می‌کند، خاطرنشان کرد:" ما هیچ تردیدی نداریم که اقتصاد روسیه توانایی انطباق با انواع فشار‌ها را دارد. سوال اساسی این است که هدف از این تحریم‌ها و فشار‌ها که در واقع نظام تجاری و اقتصادی جهان را مختل می‌کند، چیست. این تحریم‌ها و فشار‌ها بر ضد روسیه در واقع به علت تسویه حساب‌های سیاسی داخلی آمریکاست. در رابطه با فشار‌های آمریکا بر اروپا نیز همین مسئله صدق می‌کند. هدف کارزار ضدروس که آمریکایی‌ها به راه انداخته اند، تا نود درصد کاملا سیاسی و مرتبط به تسویه حساب‌های سیاسی داخلی آمریکاست برای حفظ قدرت، تشکیل دولت و کسب امتیاز در برخی زمینه‌های دیگر.

مدودف ادامه داد دولت روسیه از دلایل و اهداف کارزار ضدروس که آمریکا به راه انداخته، کاملا آگاه است، اما آمریکایی‌ها باید بدانند که تحریم و فشار هیچ تاثیری بر موضع مسکو نخواهد گذاشت. غیرممکن است که آمریکا بتواند با توسل به این تحریم‌ها و فشار‌ها بر موضع روسیه خللی وارد کند و همه این موضوع را به خوبی می‌دانند.

اوایل اوت گذشته گروهی از سناتور‌های آمریکایی طرحی را برای اعمال تحریم‌های جدید بر ضد روسیه به ویژه بخش بانکی این کشور ارائه کردند.

اوایل سپتامبر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی بر ضد روسیه به ویژه نظام بانکی این کشور در دست تهیه است. آمریکا اعلام کرده است به علت دخالت روسیه در ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال در لندن این تحریم‌ها را بر ضد روسیه به اجرا می‌گذارد.

ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روسیه در سالزبری انگلیس که مقامات لندن مسئولیت آن را متوجه روسیه کردند، روابط لندن و مسکو و حتی غرب با مسکو را با تنش‌های زیادی همراه کرد و دو طرف را با یک بحران دیپلماتیک مواجه کرد. این ماجرای بحث برانگیز موجب شد روسیه و کشور‌های غربی موجی از اخراج دیپلمات‌های یکدیگر را به راه اندازند. مقامات لندن از جمله ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس مسئولیت مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش را متوجه روسیه کردند، اما مقامات مسکو این اتهام را به شدت رد کرده اند. ­

نخست وزیر روسیه همچنین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد مسکو آمادگی دارد بالاترین میزان مشارکت را در بازسازی سوریه داشته باشد.

 

نظر شما