شناسهٔ خبر: 28843461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پوتين:حمله هسته اي به روسيه ضربه متقابل گريزناپذير در پي دارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا - رئيس جمهوري روسيه گفت که متجاوزي که با سلاح هسته اي ما را هدف مي گيرد بايد بداند ضربه متقابل گريزناپذير است و با حمله به روسيه سبب مي شود به بهشت برويم.

به گزارش عصرپنجشنبه ايرنا، ولاديمير پوتين امروز در نشست عمومي پانزدهمين کنفرانس باشگاه مباحثه والداي در منطقه «کراسنايا پاليانا» در حومه شهر سوچي افزود: روسيه نخستين کشور نخواهد بود که در جنگ از سلاح اتمي عليه کشور ديگري استفاده کند چرا که در دکترين هسته اي ما استفاده پيشگيرانه از سلاح اتمي وجود ندارد.
وي يادآورشد:زماني ما از سلاح هسته اي استفاده خواهيم کرد که اطمينان يابيم حمله اي عليه روسيه آغاز شده و در اين صورت «حدود 10 ثانيه بعد»، به سوي آن کشور سلاح اتمي پرتاب مي کنيم.
**روسيه در امور داخلي هيچ کشوري دخالت نمي کند
رئيس جمهوري روسيه همچنين با بيان اينکه مسکو در امور هيچ کشوري دخالت نمي کند ادعاي مداخله اين کشور در انتخابات رياست جمهوري آمريکا در سال 2016 را بي اساس خواند و انگليس را به تشنج آفريني در روابط با روسيه متهم کرد.
رئيس جمهوري روسيه ادامه داد: انگليسي ها و برخي دمکرات ها بدون ارائه شواهد ما را متهم مي کنند و مي دانيم که اين اقدام آنها پيامد رقابت هاي داخلي است؛ انگليس گرفتار خروج از اتحاديه اروپا است و دمکرات ها نيز در انتخابات آمريکا شکست خورده اند.
وي توضيح داد: تنش آفريني در روابط با روسيه توسط آنها براي همه زيانبار است و نمي دانم که پس از انتخابات کنگره آيا اين وضع پايان مي يابد يا خير، اما اميدوارم که چنين رويکردي از بين برود.
**از هيچ مناقشه اي نمي ترسيم
پوتين در پاسخ به اين پرسش که از چه مناقشه اي مي ترسد؟، گفت: روسيه با داشتن بزرگترين قلمرو در جهان و امکانات گسترده آماده است از خود دفاع کند و بسياري از مردم کشورم حاضرند تا براي دفاع از کشورشان جان خود را فدا کنند.
رئيس جمهوري روسيه سپس به تسليحات فوق پيشرفته کشورش ازجمله موشک هاي قاره پيماي جديد اشاره کرد و ادامه داد: مسکو از رقباي خود در ساخت سلاح فوق پيشرفته مافوق صوت پيشي گرفته و در اين مورد اعتماد به نفس بالايي دارد.
رئيس جمهوري روسيه گريزي هم به کريمه موضوع مورد اختلاف مسکو با غرب زد و گفت که منطقه کريمه در نتيجه برگزاري همه پرسي به روسيه الحاق شده و در منشور سازمان ملل بر احترام به آراي ملت ها تاکيد شده است.
**غرب از راشاتودي مي ترسد
پوتين همچنين از عملکرد شبکه تلويزيوني راشاتودي تمجيد کرد و آن را رسانه اي خواند که حقايق را مي گويد.
وي ادامه داد: برخي کشورهاي غربي مانع فعاليت شبکه راشاتودي مي شوند چرا که مشخصا از اين رسانه مي ترسند حال آنکه ما مانع فعاليت هيچ رسانه خارجي در کشورمان نمي شويم.
پوتين با بيان اينکه روسيه چندين شبکه مثل بي.بي.سي، فاکس نيوز يا سي.ان.ان ندارد، از راشاتودي به عنوان تنها رسانه بين المللي با فعاليت محدود روسيه ياد کرد و گفت: متاسفانه غرب نمي تواند فعاليت اين رسانه را ببيند.
** از وقوع بدترين سناريو در سوريه جلوگيري کرديم
رئيس جمهوري روسيه همچنين به اوضاع سوريه اشاره کرد و گفت که اين کشور چند سال پيش بر اثر حمله تروريست ها در آستانه فروپاشي قرار گرفته بود اما ما از تحقق بدترين سناريو در سوريه که نابودي حکومت اين کشور بود جلوگيري کرديم.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا از مشارکت نظامي روسيه در مبارزه با تروريست ها در سوريه با توجه به تلفات موجود پشيمان نيستيد؟، گفت: ما بايد از سناريوي بد در سوريه جلوگيري مي کرديم.
رئيس جمهوري روسيه يادآورشد: حالت بد اين بود که حکومت سوريه از بين مي رفت و تروريست ها به کشورهاي ديگر منتشر مي شدند، اين براي ما خطر واقعي و شديد بود.
پوتين گفت: ما از اين خطر جلوگيري کرده و به تروريست ها تلفات سنگين وارد کرديم، خدا را شکر شماري از تروريست ها بر سر عقل آمده و سلاح خود را زمين گذاشتند و توانستيم حکومت دمشق را حفظ و از بروز فاجعه در منطقه جلوگيري کنيم.
**ائتلاف آمريکايي در طول چند سال در سوريه به نتايجي دست نيافت
رئيس جمهوري روسيه از عملکرد ائتلاف امريکايي در سوريه انتقاد کرد و ادامه داد که در طول چند سال اين ائتلاف در مبارزه با تروريست ها اقدام قابل توجهي نکرد.
وي افزود: نتايج اقدام هاي آنها در طول چند سالي که داوطلبانه مسئوليت مبارزه با تروريسم در سوريه را برعهده داشتند صفر است.
**داعش در مناطق تحت کنترل آمريکا حضور دارد
رئيس جمهوري روسيه گفت: تروريست ها داعشي و جبهه النصره در مناطق تحت کنترل نيروهاي آمريکايي و کردهاي متحد آنها در ساحل غربي رودخانه فرات فعاليت دارند.
وي يادآورشد: تروريست هاي داعشي به تازگي در اين منطقه 130 نفر گروگان گرفتند و 10 نفر از آنها را کشتند و اعلام کردند که اگر به خواسته هاي آنها توجه نشود هر دور 10 نفر از گروگان هاي خود را خواهند کشت.
وي ادامه داد: تعجب مي کنم چرا غرب در برابر اين رويداد سکوت کرده است.
**ترکيه هنوز توافق ادلب را اجرا نکرده است
رئيس جمهوري روسيه يادآورشد که هنوز ترکيه توافق هاي درباره منطقه غيرنظامي در ادلب را اجرا نکرده است.
وي افزود: ما از اقدام هاي صورت گرفته توسط ترکيه در اين منطقه قدرداني مي کنيم و مي دانيم که ايجاد منطقه حائل در استان ادلب به همين سادگي ها نيست، هنوز همه تسليحات سنگين از اين منطقه خارج نشده و تروريست هاي داعشي و جبهه النصره در اين منطقه فعاليت مي کنند.
پوتين با بيان اينکه طرف ترکيه اي به وظايف خود عمل مي کند، اظهار داشت: ترکيه بيمارستان صحرايي خود را به ادلب منتقل کرده که نشانگر تلفات نيروهاي اين کشور در منطقه است.
**ديدار با ترامپ سودمند بود
رئيس جمهوري روسيه ديدار خود با دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در هلسينکي را سودمند خواند و افزود: به رغم تلاش هاي بسيار براي بي اعتبار کردن اين ديدار، معتقدم که ديدار سودمندي با ترامپ داشتم.
پوتين گفت: تماس و مذاکره بهتر از به جان هم افتادن مانند سگ و گربه است؛ برخي تلاش مي کنند از هر فرصتي براي بي ثبات کردن اوضاع استفاده کنند.
وي افزود: معتقدم که ترامپ براي ثبات بخشيدن به روابط با روسيه تلاش مي کند.
پوتين در پاسخ به اين پرسش که گفته مي شود ترامپ به اظهارات طرف مقابل گوش نمي دهد، نيز گفت: در مذاکره با وي چنين احساس نکردم شايد او با ديگران چنين رفتاري داشته باشد.
وي ادامه داد: با ترامپ در مورد مسائل مختلف گفت وگو کرديم هر چند که ديدگاه هاي متفاوت داشتيم و اين يک مساله عادي است.
پانزدهمين نشست باشگاه سياسي والداي امروز با حضور حدود 130 مقام و کارشناس از کشورهاي مختلف ازجمله ايران در شهر بندري سوچي آغاز بکار کرد.
باشگاه سياسي بين المللي «والداي» سال 2004 به منظور ايجاد ميداني براي مباحثه همانند داووس سوئيس و در رقابت با اين کنفرانس بين المللي غربي تاسيس شده است.
اين باشگاه سياسي با حذب همکاري از 62 کشور جهان نشست هاي خود را سالانه و منظم برگزار مي کند و به عنوان گردهمايي بين المللي ارائه کننده ديدگاههاي مستقل سياسي يا همگرا با روسيه است.
شبد**اروپام*391*1346**1010
انتهاي پيام /*

نظر شما