شناسهٔ خبر: 28843339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولویت اصلی وزارت ارتباطات توسعه پوشش ها در مناطق روستایی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررارات و ارتباطات رادیویی گفت: برنامه اصلی که وزارت ارتباطات بر آن تمرکز دارد اینست که بخش عمده ای از توسعه پوشش های سرویس صوتی، تلفن ثابت، تلفن همراه واینترنت را در مناطق روستایی کشور تا پایان سال 98 محقق کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهندس حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررارات و ارتباطات رادیویی، در حاشیه برگزاری پنجمین کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز در دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: برنامه اصلی که وزارت ارتباطات بر آن تمرکز دارد و دوستان مادر حوزه های دیگر غیر از سازمان تنظیم مقررارات و ارتباطات رادیویی برای آن برنامه ریزی و کار می کنند بحث توسعه پوشش ها در مناطق روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه خود دولت و سازمان ارتباطات از طریق منابعی که در اختیار دارد عمده سرمایه گذاری ها را در روستاها انجام می دهد تا پوشش کامل شود افزود: با توجه به توسعه هایی که از قبل با استفاده از منابع دولتی انجام شده است الان بالغ بر 43 هزار روستا را با توجه به طرح های منابع داخلی وزارت ارتباطات پوشش اینترنت دارد.

به گفته وی، بحث اصلی ما اینست که سرویس صوتی، تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت را برای همه روستاها ببریم که تا پایان سال 98 بخش عمده ای از این اقدامات انجام خواهدشد.

 پوشش کامل نسل سوم و چهارم تلفن همراه در بیش از1246 شهر کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررارات و ارتباطات رادیویی در ادامه تصریح کرد:با توجه به توسعه های شبکه همراه بخصوص بحث پوشش کامل نسل سه و چهار در همه شهرها که بالغ بر 1246 شهر را پوشش کامل داریم هم اکنون 700 هزار کیلومتر از جاده های ریلی، اصلی و فرعی پوشش تلفن همراه دارد.

فلاح جوشقانی، افزود: البته برنامه هایی که در این خصوص در مجموعه وزارت ارتباطات داریم توسعه این شبکه ها در کل کشور و مناطق روستایی کمتر برخوردار است.

به گفته وی، در حال حاضر پوشش ها در مناطق شهری کامل شد ه است و اکنون بیشترین هدف وزارتخانه بحث بهیبنه سازی و بهبود کیفیت و در جاده های کشور و اجرای یک برنامه مرتبط با آن است.

پوشش کامل شبکه 3G و 4G همراه در همه جاده های فرعی و اصلی تا پایان سال 98

وی گفت: تلاش می کنیم حداکثر تا پایان سال 98 در همه جاده های فرعی و اصلی که به تایید وزارت راه وو شهرسازی برسد بتوانیم پوشش کامل را مبتنی بر نسل سه و چهار کنیم که مردم بتوانند در جاده ها علاوه بر سرویس های صوتی سرویس های اینترنت و دیتا را نیز دریافت کنند.

فلاح جوشقانی، در خصوص سرمایه گذاری برای ایجاد پوشش گسترده شبکه تلفن همراه در همه کشور و سرویس دهی به تمامی مردم گفت: سرمایه گذاری بالغ بر 30 هزار میلیارد تومانی در این حوزه از ابتدا تا کنون از قبل انجام شده است که با توجه به شرایط فعلی و افزایش هزینه ها ممکن است سرمایه گذاری بیشری بخواهد ولی سرمایه گذاری گسترده و عظیمی در این حوزه انجام شده است.

عمده سرمایه گذاری گسترده حوزه تلفن همره توسط بخش خصوصی انجام شده است

وی، عمده سرمایه گذاری گسترده حوزه تلفن همره را توسط بخش خصوصی تاکیدکرد و گفت: فقط حدود 7 درصد شبکه مادر مخابراتی توسط دولت توسعه یافته و دولت در پنج سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان برای د شبکه مادر مخابراتی در شبکه های بین استانی فیبر نوری بین استانی و دروازه های بین المللی هزینه کرده است که سرمایه گذاری بخشی خصوصی با بخش دولت تکمیل کننده شبکه ارتباطی کشور است.

فلاح جوشقانی با اشاره به برگزاری پنجمین کنفرانس تخصصی ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز در دانشگاه کاشان که در دانشگاه کاشان به همت متخصصین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود گفت: حفاظت در برابر پرتوهای غیر یون ساز یا امواج رادیویی توسط فرستنده های مختلف شهر بویژه موبایل در ابعاد علمی و تخصصی از اهداف مورد بررسی این کنفرانس است که نتایج آن به استحضار مردم خواهد رسید تا اطلاعات لازم را درخصوص نگرانی های خود که برای شدت این پرتوها دارند دریافت کننند.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان مجموعه وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررارات و ارتباطات رادیویی متولی توسعه شبکه های ارتباطی بخصوص شبکه های وایرلس و شبکه تلفن همراه هستیم گفت: ارائه ها و اطلاعات کلی شبکه ها را در این سمینار به شرکت کنندگان ارائه خواهیم کرد.

شایان ذکر است:پنجمين كنفرانس ملي سنجش و ايمني پرتوهاي يون ساز و غيريون ساز به همت انجمن حفاظت در برابر اشعه ايران امروز 26 مهرماه سال جاري با حضور معاون وزير ارتباطات و فناوري و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي جناب اقاي مهندس حسين فلاح جوشقاني و جمعي از انديشمندان و محققان در دانشگاه كاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

نظر شما