شناسهٔ خبر: 28843222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آماده سازی بیش از 80 درصد زیرساختهای نقاط مرزی برای زائران اربعین حسینی

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بیش از 80 درصد از زیرساختهای نقاط و پایانه های مرزی برای رفاه حال زائران اربعین حسینی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در حاشیه نشست با فرمانداران، شهرداران و دهیاران شهرستان های آران و بیدگل و کاشان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این زیرساختها اعم از راه های ارتباطی، تامین آب شرب، برق و ارائه خدمات مخابراتی در پایانه های مرزی چذابه، شلمچه، مهران و خسروی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم که برای اربعین سال آینده، تمام زیرساختها برای زائران آماده شود تا آنها با هیچ مشکلی مواجه نشوند افزود: با تلاش مجموعه استانداری های مرزی ایلام و کرمانشاه اقدامهای بسیاری خوبی در این زمینه ها انجام شده و در همچنان با سرعت ادامه دارد.

به گفته وی، قیر مورد نیاز بسیاری از جاده های مرزی برای رفت و آمد خودروها نیز تامین و جاده ها برای رفت و آماد خودرو آماده شده است.

فعالیت 12 کمیته زیرمجموعه ستاد اربعین در وزارت کشور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه از فعالیت 12 کمیته زیرمجموعه ستاد اربعین در وزارت کشور خبر داد و گفت: یکی از این کمیته ها «زیر ساخت» است که با محوریت معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان دهیاریها و شهرداری های این وزارتخانه فعالیت می کند.

جمالی نژاد تاکیدکرد:ا گرچه امسال شاید نقص هایی نیز وجود داشته باشد اما به یقین با انجام فعالیتهای مستمر این مشکلات برای سال آینده برطرف خواهد شد.

 اختصاص یک میلیارد دلار برای بازآفرینی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهر و روستاهای کشور

وی در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص یک میلیارد دلار از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهر و روستاهای کشور یادآور شد و گفت: شهرداران و دهیاران می توانند با ارائه طرح های بازآفرینی این اعتبارها را جذب کنند.

به گفته وی، رویکرد جدید وزارت کشور آن است که شهرداران و دهیاران به سمت گردشگری به عنوان محور توسعه گام بردارند چون شهرهای تاریخی ظرفیت گردشگری و بومگردی نیز در روستاها می تواند به جذب گردشگر و اقتصاد مردم کمک کند.

شایان ذکر است: نشست فرمانداران، شهرداران و دهیاران شهرستان های آران و بیدگل و کاشان و نمایندگانی از شهرداریها و روستاهای این شهرستان ها با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان برخی از مشکلات شهری و روستایی منطقه از جمله تامین ماشین آلات شهرداریها، اعتبار برای آسفالت جاده های روستایی، درخواست تجهیزات لازم برای مواقع بحرانی وتامین اعتبار برای بازنگری طرحهای هادی در روستا در دو شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما