شناسهٔ خبر: 28843091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بانوان طلبه یزدی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

گروه معارف- مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران استان را کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: بیش از نیمی از مدارس علمیه خواهران استان استیجاری و امانی است.

صاحب‌خبر -

بانوان طلبه یزدی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد عصر امروز در دیدار حجت الاسلام بهجت پور رییس حوزه علمیه خواهران کشور با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: تاکنون 1480 نفر در سطوح دو، سه و چهار حوزه‌ علمیه خواهران در این استان فارغ التحصیل شده اند.
وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در ارتباط با افزایش توجه به نماز اول وقت در جامعه برگزاری دو دوره یاوران نماز ویژه خواهران در استان یزد بوده است.
فعالیت 885 بانوی مبلغ در استان یزد
کارگر افزود: در حال حاضر 885 نفر بانوی مبلغ در مدارس استان یزد اقدام به پاسخگویی به سوالات شرعی می‌کنند که 714 نفر از آنها در بخش اعتقادات و مشاوره و مابقی در حوزه پاسخگویی به سوالات فعالیت دارند.
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد از اعزام 115 طلبه خواهر به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: هر یک از این بانوان همراه با یک تیم اعزام شده و هیچ اردوی بانوان راهیان نور که به ما اطلاع داده شده بود، بدون مبلغ اعزام نشده‌اند.
کارگر افزود: حدود 900 نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد هم به اماکن متبرکه، مساجد، بسیج‌ها، ستادهای اقامه نماز، بیمارستان‌ها و مجالس عمومی اعزام شدند که خوشبختانه نتایج خوبی هم به دنبال داشت.
اجرای طرح «پاسخگویی طلاب خواهر به بیماران بیمارستان‌های یزد»
وی از حضور بانوان طلبه در بیمارستان‌های استان یزد خبر داد و گفت: این کار به تازگی شروع شده و طلاب خواهر با حضور در بیمارستان‌ها مسائل شرعی مرتبط با بیماران از جمله طهارت لباس و نحوه نماز خواندن متناسب با وضع جسمی بیمار را به آنها بیان می‌کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یزد ارزیابی صورت گرفته از این اقدام را خوب توصیف کرد و افزود: پس از هر اعزام درخواست‌ها برای اعزام مجدد بانوان طلبه به بیمارستان‌ها انجام می‌شد.
کارگر بیان کرد: علاوه بر بیان مسائل شرعی، بانوان طلبه با ارائه مشاوره‌های مختلف روحیه بیماران حاضر در بیمارستان‌ها را هم بهبود می‌بخشند که این موضوع مورد رضایت بیماران قرار گرفته است.
وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد را کمبود فضای آموزشی دانست و عنوان کرد: بیش از نیمی از مراکز حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد استیجاری و امانی است و در این رابطه کمبودهایی هم وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما