شناسهٔ خبر: 28842957 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

وزارت خارجه یمن: عربستان نقشی در آزادسازی شهروند فرانسوی ندارد

یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن تأکید کرد که عربستان در آزادسازی شهروند فرانسوی که به صورت غیر قانونی وارد آبهای منطقه‌ای یمن شده بود، هیچ نقشی نداشته است.

صاحب‌خبر -

العالم - یمن

یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن ادعای برخی از رسانه‌های دولتی عربستان درباره شهروند فرانسوی را تکذیب کرد.

این منبع تأکید کرد که عربستان در آزادسازی شهروند فرانسوی که به صورت غیر قانونی وارد آبهای منطقه‌ای یمن شده بود، هیچ نقشی نداشته است.

وی به خبرگزاری «سبأ» یمن گفت که این شهروند فرانسوی با میانجیگری و تلاش‌های «برادران حاضر در عمان» آزاد شد.

این منبع در ادامه اعلام کرد که رهبری سیاسی صنعا، در قدردانی از مواضع عمان به رهبری «سلطان قابوس» که نزد ملت یمن قابل احترام است، به این تلاشها پاسخ داد.

این منبع یمنی هر گونه نقش عربستان در عملیات میانجیگری را رد و تصریح کرد که «اگر بستن غیر قانونی حریم هوایی یمن در زمان فرود هواپیمای فرانسوی در فرودگاه بین‌الملل صنعاء، نقش و مشارکتی در میانجیگری به شمار می‌رود»، عربستان در این مسئله نقشی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه ادعا و گمراه کردن عادت عربستان شده است، خاطر نشان کرد که این کشور انواع تجاوزات و جنایات جنگی را از 26 مارس 2015 علیه ملت یمن مرتکب می‌شود و به دروغ می‌گوید که به ملت یمن کمک می‌کند.

وزارت خارجه یمن از عربستان سعودی خواست که به تجاوز نظامی خود پایان دهد، محاصره را رفع و پیام «مهدی المشاط» رئیس شورای سیاسی عالی یمن در سالگر انقلاب 14 اکتبر را دریافت کند.

وی در پایان از عربستان خواست که با تلاشهای «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن درباره تتوقف حملات و حمایت از تلاش‌هایا عتمادساز در اتخاذ تصمیمهای اجرایی سریع مانند بازگشایی فرودگاه صنعاء به روی پروازهای مدنی و تجاری به صورت مثبت برخورد کند.

فارس

نظر شما