شناسهٔ خبر: 28842930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استان مرکزی آمادگی میزبانی رقابت‌های ورزشی قهرمانی ملی و بین‌المللی را دارد

R41371/P1377/S6,73/CT11

معاون سیاسی استاندار مرکزی با بیان اینکه ۷۲ دوچرخه‌سوار از ۱۵ باشگاه کشور در تور دوچرخه‌سواری استان مرکزی شرکت کردند گفت: ظرفیت‌های ورزشی استان مورد توجه و استفاده قرار گیرد زیرا استان آمادگی میزبانی رقابت‌های ورزشی قهرمانی ملی و بین‌المللی را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فتح الله حقیقی ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه تور دوچرخه‌سواری استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش ورزش در بهبود تصمیم‌گیری‌ها و کاهش هزینه‌های درمانی اظهار داشت: ورزش نقش مهمی را در سلامت جسم، روح و زندگی فردی و اجتماعی ایفا می‌کند این درحالی است که نقش ورزش در رشد و اعتلای جامعه و دوری افراد از آسیب‌های اجتماعی همواره بر کسی پوشیده نیست بنابراین توسعه و ترویج فرهنگ ورزش امری ضروری به شمار می‌رود.

وی افزود: فعالیت های ورزشی از جمله شیوه‌هایی است که افراد می‌توانند با استفاده از آن بر فشارهای جسمی، روحی، روانی و اجتماعی غلبه کنند چراکه تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند کمتر از دیگران دچار ناراحتی‌های عصبی، قلبی، عروقی و... می‌شوند و در عین حال از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند.

حقیقی تصریح کرد: خوشبختانه ورزش امروز با انگیزه های متفاوتی از جمله تامین سلامت جسمی و روانی، غنی سازی اوقات فراغت، گسترش روابط اجتماعی، دور شدن از زندگی ماشینی، بازگشت به طبیعت، افزایش کارایی، زمینه سازی برای رشد ورزش قهرمانی و توصیه پزشکان در جامعه مورد توجه قرار گرفته و این روند باید روز به روز گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش بهترین راه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و انحرافات افراد قلمداد می‌شود و  جامعه‌ای که بیشتر به ورزش اهمیت می‌دهد کمتر در معرض آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی قرار می گیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به میزبانی استان مرکزی از یکی از معتبرترین تورهای دوچرخه سواری ایران در سه شهرستان گفت: در این تور 72 دوچرخه سوار از 15 تیم باشگاهی  کشور  حضور پیدا کرده اند که در اولین مرحله از این مسابقات در شهر اراک شاهد رقابت و نحوه برگزاری خوبی بودیم. 

وی ادامه داد: باتوجه به ورزش دوستی مردم استان باید اطلاع رسانی مطلوبی از این رقابت ها صورت بگیرد و امیدوارم با حضور گستره مردم و جامعه ورزشی در مراحل بعدی تور، شاهد افتخار آفرینی دوچرخه سواران استان باشیم. 

به گزارش تسنیم، در پایان نخستین مرحله این تور، محمد گنج خانلو از تیم سپاهان اصفهان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و محمد رجبلو از بالابان چابهار و امیر کلاهدوز از پیشگامان کویر یزد به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام/ش

نظر شما