شناسهٔ خبر: 28842905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تامین اعتبار برای حل مشکلات آب آشاميدني بابلسر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از تامین اعتبارات لازم برای حل مشکلات آب شرب شهرستان بابلسر تا تابستان سال آینده خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران ،  محمد ابراهیم یخکشی با بیان اینکه ما در ارتباط با رفع مشکلات موجود آب شهرستان بابلسر اقدامات زیادی را انجام داده ایم ، گفت : به لحاظ اینکه کارهای ما در حوزه های رودخانه و طرحهای تامین آب شرب متنوع است ، توانستیم از منابع مختلف اعتبارات خوبی را تامین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات ما از منابع استانی می باشد که صرف لایروبی رودخانه ها و یا آب بندانها و سردهنه ها ی رودخانه و جوی ها می شود ، گفت : مهمترین بحث موجود موضوع سهم این شهرستان از بخش اعتبارات ملی است که منابع آب شرب و کشاورزی آن از بالا دست تامین شده و از محل طرح ملی نیز برخوردار است.

 یخکشی تصریح کرد : بحث طرح آبرسانی از سد البرز که در حال اجراست ، 7ونیم کیلومتر مسافت از خط انتقال این پروژه باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه اجرای این پروژه ، از سد البرز تا شهرستان بابل و بخش عمده ای از شهرستان بابلسر نیز انجام شده است اشاره کرد و گفت : از مسافت 7ونیم کیلومتر 5 کیلومتر آن با شهرستان بابل مشترک و 2ونیم کیلومتر باقی مانده نیز به صورت مستقل در حال اجراست.

وی افزود : هم اکنون یک تصفیه خانه نیز در حال احداث است که تا تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد که بعد اتمام آن مشکل آب شرب شهرستان بابلسر و شهرهای هم مسیر نیز کاملا حل خواهد شد.

یخکشی در ادامه با بیان اینکه در بخش کشاورزی شبکه زیردست آیت الله صالحی البرز را داریم اشاره کرد و گفت : در حوزه بهنمیر حدود 4 هزار هکتار شبکه احداث شده است که فقط کار خط انتقال آن مانده که پیمانکار آن حال انجام و اتمام آن می باشد.

نظر شما