شناسهٔ خبر: 28842700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

شهردار تبریز:

پرداخت حقوق در شرایط فعلی افتخار است/ جزئیات استخدام‌ها گزارش می‌شود

نصر: شهردار تبریز با بیان اینکه پرداخت حقوق در شرایط فعلی افتخاراست، گفت: برخلاف نظر یکی از عزیزان، معتقدم اداره کردن شهرداری با 13 هزار پرسنل و پرداخت ماهانه 60 میلیارد تومان حقوق بدون تعدیل نیرو و کاهش اضافی کاری، در کنار اجرای پروژه‌ها در شرایط اقتصادی کنونی افتخار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهریار، ایرج شهین‌ باهر اظهار کرد: امروزه این وضعیت اقتصادی کشور می‌تواند شهرداری‌ها را هم همچون کارخانه‌ها به تعطیلی بکشاند که ما با برنامه‌ریزی، مانع این کار شده و ضمن پرداخت حقوق، پروژه‌ها را هم پیش می‌بریم. 

شهردار تبریز در پاسخ به این سئوال که «رابطه‌تان با اعضای شورا به ویژه افرادی که به شما رأی ندادند، چگونه است؟» تصریح کرد: تعدادی از اعضاء که به کار من اعتقاد داشته و رأی دادند، حمایت می‌کنند. تعدادی دیگر احساس می‌کنند شهرداران بهتر از من وجود دارد و حتی بر این باورند که خودشان می‌توانند بهتر از شهین باهر شهر را اداره کنند، به هر حال بعضی‌ها روی موضوعاتی حساسیت دارند و یا می‌خواهند جو را خوب نشان ندهند، نمی‌گوییم همه چیز عالی است، اما تلاش می‌کنیم مردم را امیدوار نگه داشته و کیفیت خدماتمان را علی‌رغم مشکلات مالی کاهش ندهیم که به این هدفمان هم رسیده‌ایم. 

وی در پاسخ به این سئوال «آیا مخالفان برای استعفای شما فشار می‌آورند؟» گفت: نمی توانم بگویم چنین فشاری نمی‌آورند. سئوال از شهردار یکی از وظایف شورا بوده که باید توسط رئیس شورا به شهردار ارسال شود، اما اکنون قبل از رسیدن سئوال به بنده، در رسانه‌ها مطرح شده است که نشان از انجام وظیفه نیست، شاید تشویش اذهان عمومی است، مردم نگران هستند که در شهرداری چه می‌گذرد؟ شاید پاسخ بنده به سئوال عضو شورا مورد پذیرش واقع شود، چرا در ذهن مردم نگرانی و تشویش ایجاد کنیم که چه تعداد نفر در شهرداری استخدام شده است؟ چگونه این موضوع را از ذهن مردم پاک کنیم؟ منطقی است ابتدا سئوال پرسیده شود و سپس بنده پاسخ دهم و اگر قانع نشدند، اعلام شود که بخشی از پاسخ درست نبود. 

شهین باهر با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات شهرداری در استخدام افراد قانونی است، گفت: امور اداری شهرداری جزئیات استخدام نیروها را آماده کرده و به زودی گزارش خواهیم داد و حتی در صورت نیاز، می‌گوییم فامیل چه کسانی آمده‌اند. 

مدیران را خودم انتخاب می‌کنم  

وی در خصوص انتصابات اخیر در مجموعه شهرداری، اظهار کرد: بارها در گفت‌وگو با رسانه‌ها و در صحن شورا اعلام کرده‌ام که مدیران را خودم انتخاب می‌کنم و باتوجه به اینکه شخص بنده به اعضای شورا و مردم تبریز پاسخگو هستم، مدیرانی را انتخاب کردم که پاسخگوی انتظارات من باشند.   

وی با بیان اینکه تاکنون فشاری از سوی افراد مختلف در انتصابات وجود نداشت، ادامه داد: در حد توان از اعضای شورا و بازنشستگان شهرداری در خصوص انتصابات نظرخواهی می‌کنم. معتقدم برای نوآوی و ایجاد تحرک در مجموعه شهرداری به تغییر نیاز بود و در شرایط کنونی که وضعیت شهرداری عادی نیست، استفاده از مدیران سختکوش ضرورت داشت. 

شهردار تبریز با بیان اینکه مدیران شهرداری باید شبانه‌روزی کار کنند، خاطرنشان کرد:  در وضعیت کنونی نمی‌توانیم ساعت دو بعد از ظهر شهرداری را تعطیل کنیم. در مجموع، تمامی تغییرات در راستای بهبود شرایط بوده و پس از این نیز در صورت نیاز، برای پوشش نقاط ضعف و استفاده از توانایی افراد، تغییرات را ادامه خواهیم داد. 

 افزایش 10 درصدی درآمد شهرداری 

وی در خصوص شرایط مالی شهرداری گفت: وضعیت تبریز نسبت به سایر شهرها بهتر بوده و بر اساس آخرین گزارش معاونت مالی، درآمد شهرداری در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال 96، افزایش 10 درصدی داشته است؛ این در حالی است که باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور درآمد شهرداری سایر کلانشهرها به شدت کاهش یافته است. 

شهین باهر افزود: درآمد شهرداری تبریز از محل تبلیغات و سایر منابع پایدار افت کرده است؛ اما با تدابیر اتخاذ شده و صرفه‌جویی، موفق شدیم مجموع درآمد شهرداری را افزایش داده و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم و تنها چند پروژه باقی مانده که بعد از رفع موانع حقوقی، آن‌ها را هم تکمیل می‌کنیم. 

وی در خصوص پروژه‌های جدید شهرداری، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ی شورا و شهرداری در سال 97، پروژه‌های بزرگ در بودجه امسال تعریف نشده و در کنار توجه ویژه به زیرساخت‌ها، پروژه‌هایی نظیر پل خاوران، پل همسان پل کابلی، پیاده راه بازار و مسیرگشایی امتداد خیابان ارتش اجرا می‌شود. 

شهردار تبریز با بیان اینکه در گذشته علاقه‌ی چندانی به اجرای پروژه‌های زیرساختی وجود نداشت، مطرح کرد: امسال 10 کانال برای جمع آوری آب‌های سطحی هنگام بارندگی، اجرا می‌شود. باتوجه به اینکه معتقدم با اجرای پروژه‌های زیرساختی می‌توان از هزینه‌ی سال‌های آتی جلوگیری کرد، به جای کارهای ویترینی به سمت کارهای زیرساختی حرکت کرده‌ایم و در همین راستا 10 پارک محله‌ای تقدیم شهروندان شده و هشت پارک نیز در حال اجراست، همچنین زمین‌های فوتبال در محله‌های کم برخوردار شهر احداث می‌شود. 

روش اجرای کارهای ویترینی را بهتر از همه بلد هستیم!

وی تصریح کرد: روش اجرای کارهای ویترینی را بهتر از همه بلد هستیم، می‌دانیم هر کاری در خیابان امام تبریز اتفاق افتد، مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، اما سه کیلومتر پله‌گذاری در مناطق محروم تبریز که در تاریخ این شهر بی‌سابقه است، به چشم نمی‌آید. 

شهین باهر با بیان اینکه بهبود وضعیت با صرفه‌جویی در هزینه‌ها کارمان را کند کرده است، خاطرنشان کرد: به منظور کاهش هزینه‌ها کارخانه‌ی 160 تنی آسفالت شهرداری با آخرین تکنولوژی راه‌اندازی شده و صرفاً از آسفالت با کیفیت تولید شده توسط این کارخانه برای آسفالت‌ریزی در سطح شهر استفاده می‌کنیم، از سوی دیگر قیمت قیر نسبت به ماه‌های گذشته هشت برابر افزایش یافته و کمیاب هم شده است که علی رغم این موانع، روزانه 800 الی 1000 تن در سطح تبریز آسفالت‌ریزی می‌شود. 

وی در خصوص تراش آسفالت تونل صاحب الامر که به تازگی آسفالت شده بود، بیان کرد: آسفالت قبلی مشکلات فنی داشت و به همین دلیل مدیر مربوطه هم برکنار شد. این مسیر سریعاً آسفالت می‌شود. 

وی در خصوص پروژه‌ی میدان آذربایجان که طرح اجرا شده‌ی آن با طرح اولیه متفاوت است، گفت: قانونی وجود ندارد که مشخص کند در صورت مغایرت طرح اجرا شده با طرح مطالعه شده چه کار باید کنیم؟ تاکنون هم دستگاه‌های اجرایی در این خصوص شکایت نکرده‌اند. مثلاً طرح مطالعاتی پروژه‌ی حمید باکری ایراد دارد؛ به طوری که کنار گذر جنوبی همواره ترافیک بوده ولی کنار گذر شمالی آرام است و اگر مشاور، محل اجرای پروژه را چند متر آن طرف‌تر تعیین می‌کرد، این مشکل رفع می‌شد. به همین دلیل از دست اندرکاران پروژه شکایت خواهیم کرد. 

شهین باهر با تأکید بر اینکه ضرورت اجرای پروژه‌ها باید توسط مشاوران مطالعه شود، گفت: قبل از اجرای پروژه، ضرورت اجرای آن هم باید توسط مشاوران مطالعه شود. آیا اجرای پروژه میدان آذربایجان ضرورت داشت؟ به عنوان یک شهروند بر این باورم که مسیر فرودگاه به پاسداران تنها گره ترافیکی میدان آذربایجان بود که این مسیر در پروژه کار نشده است! 

وی در رابطه با جزئیات پروژه میدان آذربایجان، گفت: تعدادی از اعضای شورای گذشته و برخی از کارشناسان معتقد بودند برای حفظ میدان آذربایجان، با احداث تونل‌های متعدد در زیر این میدان، گره ترافیکی رفع شود که درهمین راستا برای پوشش سطح این پروژه تصمیم‌گیری شد و شمع‌کوبی هم در این راستا انجام گرفت که در ادامه به دلیل هزینه‌ی بالا و افزایش خطر تصادف در فضای تونل، این پروژه به صورت باز اجرا شد. 

نماینده شهرداران کشور در خصوص زمان راه‌اندازی کامل خط یک مترو تبریز گفت: بر اساس تصمیم شورا، شهرداری مکلف شده در سال 97 برای تأمین هزینه‌ی 650 میلیارد تومانی راه‌اندازی کامل خط یک مترو اوراق مشارکت با تضمین 50 درصدی دولت به فروش رساند که تاکنون موفق به فروش این اوراق نشده‌ایم. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه قرار بود خط یک مترو تا پایان امسال راه اندازی شود، عنوان کرد: باتوجه به افزایش قیمت ارز و تأخیر ایجاد شده در فروش اوراق مشارکت خط یک مترو با تأخیر چند ماهه نسبت به هدف‌گذاری راه‌اندازی خواهد شد. 

نماینده شهرداران کشور در خصوص حذف معاونت فرهنگی از چارت جدید شهرداری‌ها، گفت: شهرداری تبریز به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته و در این راستا 24 کتاب در خصوص زمینه‌های مختلف فرهنگ شهروندی تدوین کرده و توسط 450 مدرس به دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی آموزش داده می‌شود، باتوجه به اهمیت وجود معاونت فرهنگی و ارتباط نزدیک بنده به عنوان نماینده شهرداران با معاون وزیر، انتظار می‌رود چارت جدید اصلاح شده و معاونت فرهنگی شهرداری همچنان به فعالیت‌هایش ادامه دهد. 

وی در پایان گفت: خبرگزاری ایسنا از جمله رسانه‌های قابل اعتماد بوده که اخبار درست را بدون جهت‌گیری خاص مخابره می‌کند، مجموعه شهرداری از انتقاد سازنده و پیشنهاد استقبال کرده و شعارش مبارزه با فساد است؛ البته اصلاح سیستم و مبارزه با فساد هزینه بر بوده که نمونه آن حواشی ایجاد شده برای شهرداری است، اما معتقدم خداوند پشتیبان افرادی بوده که در راه خدا به مردم خدمت می‌کنند و به همین دلیل است که خداوند برخی‌ها را رسوا کرده و دست‌هایشان رو می‌کند تا همه بدانند پشت فکر کوچک آنان چه چیزی است و دیگر مردم به این افراد اعتماد نمی‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما