شناسهٔ خبر: 28842442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

مهلت ۷۲ ساعته پمپئو به بن‌سلمان برای انجام تحقیقات درباره خاشقجی

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور به ولیعهد سعودی ۷۲ ساعت فرصت داده که تحقیقات درباره ناپدیدشدن جمال خاشقجی نویسنده منتقد این کشور را به پایان برساند.پمپئو به بن‌سلمان هشدار داده که در صورت کامل نشدن تحقیقات عربستان جایگاه بین‌المللی خود را از دست خواهد داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور به ولیعهد سعودی ۷۲ ساعت فرصت داده که تحقیقات درباره ناپدیدشدن جمال خاشقجی نویسنده منتقد این کشور را به پایان برساند.

به گزارش تسنیم، پایگاه آمریکایی "اکسیوس" اعلام کرد که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی 72 ساعت مهلت داده است تا تحقیقات درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی را به پایان برساند.

بر اساس این گزارش پامپئو به بن‌سلمان هشدار داده که در صورت کامل نشدن تحقیقات عربستان جایگاه بین‌المللی خود را از دست خواهد داد.

شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" به‌نقل از یک منبع آگاه فاش کرد: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان ملاقات سه‌شنبه گذشته با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفت که آینده وی به‌عنوان شاه در بوته آزمایش قرار دارد.

این منبع افزود: پامپئو برای بن‌سلمان روشن کرده است که "سعودی‌ها باید تحقیقات خود را (درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی) با سرعت زیادی انجام دهند". پامپئو همچنین تأکید کرده است: زمان کوتاه است و سعودی‌ها باید با افراد ذی‌ربط به‌شدت همکاری کنند.

جمال خاشقجی دوم اکتبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامده است. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما