شناسهٔ خبر: 28842436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جهانگیری:مدیرانی که کوپنی کشور رااداره کردند،الان می‌توانند کمک کنند/ دچارفرسایش سرمایه‌اجتماعی شدیم

سیاست > دولت - معاون اوّل رئیس‌جمهور گفت: یکی از مقامات منطقه از آقای روحانی پرسیده بود که آمریکایی ها می‌گویند به زودی کار ایران تمام است و آقای رییس جمهور جواب داده بود که یک صدم توان کشور و مردم را هم برای برای رفع مشکلات بکار نگرفته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در مجمع عمومی مجمع نمایندگان ادوار که در مجتمع تلاش برگزار شد اظهار داشت: شرکت در جمع چهره های که جزو افراد نخبه در حوزه های مختلف هستند و در مسئولیت های مختلف کشور حضور داشتند فرصت مغتنمی است.

وی افزود: شرایط امروز کشور پیچیده چندوجهی وخطی است. تلاش های وسیع داخلی و خارجی انجام می‌گیرد که برای کشور و دولت مشکل ایجاد کند. بعد خاصی از ابعاد مورد نظر نیست.

اهم اظهارات جهانگیری به شرح زیر است:

* شرایط موجود صرفا محصول عوامل اقتصادی نیست هرچند عده ای اصرار دارند بگویند شرایط موجود کشور بدلیل عوامل اقتصادی ایجاد شده است.

* اینکه فکر شود با سیاست های اقتصادی مدبرانه و دقیق و عالمانه از شرایط عبور کنیم شدنی نیست و به همین دلیل آغوش دولت به سوی نظرات اقتصاددان باز است و دولت با ده ها اقتصاددان در ارتباط است.

* امید، تحرک و نشاط سیاسی لازمه حرکت است. راهکارهای صرفا سیاسی نمی‌شود برای عبور از این مرحله داد و حتی نتیجه صرف مسایل منطقه ای و بین المللی نیست چون جمهوری اسلامی در این 40 سال موقعیت خاص منطقه ای را داشت.

* برجام یکی از پیچیده ترین اتفاقاتی است که بین کشور درحال توسعه ای مثل ایران و 6 کشور جهان صورت گرفت، توافقی بود که می توانست راهکار منطقی برای حل مشکلات پیچیده بین المللی باشد.

* وضع جدید درهم تنیدگی از همه مسایل اقتصادی سیاسی و منطقه ای است، مسئله اصلی کشور این است که گرفتار فرسایش سرمایه های اجتماعی شدیم و خسارت این زیان بارتر از فرسایش سایر منابع کشور است.

* بیش از سیاست های اجتماعی این امید و اعتماد اجتماعی است که می تواند مهم باشد. وقتی اعتماد اجتماعی پایین باشد حرف شایعه در فضای مجازی اقبال بیشتری از یک مقام رسمی کشور دارد.

* تبلیغ می شود که افق کشور تیره و تار است، همه فکر می‌کردند قرار است اتفاق تلخی بیفتد و این باور در آمریکایی ها شکل گرفته بود و در برخی مقامات منطقه‌ای شکل گرفته بود که کار تمام شده است.

* یکی از مقامات منطقه از آقای روحانی پرسیده بود که آمریکایی ها می‌گویند به زودی کار ایران تمام است و آقای رییس جمهور جواب داده بود که یک صدم توان کشور و مردم را هم برای برای رفع مشکلات بکار نگرفته ایم.

* ما تجربه چهل ساله را داشته‌ایم و مدیرانی داشتیم که به صورت کوپنی کشور و اقتصاد را اداره کردند و الان هم در کشور حضور دارند و مدیرانی هستند که می‌توانند کمک کار باشند. مدیرانی داشتیم که دوران جنگ را اداره کردند و مدیرانی داشتیم که به سمت اقتصاد آزاد رفتند و این کارها را انجام دادند.

214219

نظر شما