شناسهٔ خبر: 28841973 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بی احتیاطی و سهل انگاری عمده دلیل وقوع سرقت خودرو است

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بی احتیاطی و سهل انگاری های مردم از عمده دلایل وقوع سرقت هاست و دارندگان خودروها باید نکات ایمنی را جدی تر بگیرند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ جعفر رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سارقان خودروها با مشاهده کوچکترین روزنه، وسوسه شده و با استفاده از این فرصت، مرتکب سرقت می شوند.
وی اظهار داشت: پارک وسایط نقلیه در مکان های خلوت و تاریک، فرصت بسیار خوبی برای سارقان است که متاسفانه برخی رانندگان به این موضوع اهمیت نمی دهند و در واقع با این کار دست سارقان را برای سرقت ساده و بی دردسر باز می گذارند.
رحمتی، تصریح کرد: وجود لاستیک های نو، روشن گذاشتن خودرو، قراردادن سوئیچ بر روی خودرو، باز گذاشتن درب ها و پائین بودن شیشه ها، نداشتن دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال، بی احتیاطی هنگام ورود به پارکینگ و یا خروج از آن و قرار دادن وسایلی چون گوشی تلفن همراه و وجوه نقد بر روی داشبورد خودرو، می تواند سارقان را تشویق و ترغیب به سرقت کند.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: رانندگان یقین بدانند که صندوق عقب خودرو، محل امن و مطمئن برای گذاشتن مدارک و اشیا باارزش، مدارک شناسایی خودرو و وجوه نقد نیست چراکه سارقان قفل آن را به راحتی گشوده و دست به سرقت می زنند.
رحمتی، افزود: دارندگان خودروهای پراید به ویژه مدل های زیر 85 در نگهداری خودروهای خود اهتمام بیشتری نسبت به سایر وسایط نقلیه داشته باشند که این نوع خودرو طعمه راحتی برای سارقان است.
وی ادامه داد: خودروها باید در مکان هایی که دارای پایش تصویری بوده و یا قابل دید هستند پارک شود تا پلیس بتواند با سرنخ های موجود، سارقان را شناسایی و خودروهای به سرقت رفته را کشف کند.
رحمتی گفت: چند روز قبل، پلیس آگاهی زنجان موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه ای خودرو شد که این متهم در بازجویی ها به سرقت قریب 20 خودرو و بازکردن قطعات 30 دستگاه خودروی دیگر اعتراف کرد.
6084/ 6085

نظر شما