شناسهٔ خبر: 28841780 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مجتهده گلگیری:زنان سفیران فرهنگی در حرکت عظیم اربعین هستند

نمایندگی قم

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران زنان گفت: زنان سفیران فرهنگی در حرکت عظیم اربعین هستند و نقش مهمی در برگزاری زیارت فرهنگی و معنوی اربعین دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، مجتهده کوثر گلگیری ظهر امروز در پنل زنان سفیران میان‌ فرهنگی اربعین در هم ‌اندشی زیارت اربعین، همزیستی اجتماعی و فرهنگی در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم عنوان کرد: ماهیت اربعین حسینی تمدن سازی و صیانت از ارزشهاست.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر حضور بانوان در این حرکت بزرگ افزود: زنان سفیران فرهنگی در حرکت عظیم اربعین هستند و نقش مهمی در برگزاری زیارت فرهنگی و معنوی اربعین دارند.

وی تصریح کرد: در واقع صاحبان حقیقی اربعین زنان هستند و باید در این حرکت شرکت کنند و پیام اسلام و تشیع و مظلومیت خاندان سیدالشهداء را به گوش جهان برسانند.

گلگیری بیان کرد: پیام راهپیمایی اربعین و تبیین آن چه بر حسین(ع) و خاندانش گذشت از ماهیت غدیر و عاشورا فراتر است.

وی خاطرنشان کرد: اربعین تمدن جهانی را در آینده پایه ریزی و هویت اصیل اسلام را روایت کرد پیاده روی اربعین به عنوان حرکتی خودجوش و مردمی می تواند این تمدن جهانی را معرفی کند.

استاد جامعة الزهرا گفت: فطرت انسانی دچار فراموشی و غفلت می شود و اربعین فرصتی بود تا فطرت های خفته را بیدار کند.

وی افزود: آئین اربعین را باید با شکوه و عظمت برگزار کرد تا بتوان ارزش های دین را احیاء کرد و به بازآفرینی فطرت جهت بخشید.

گلگیری یادآور شد: حضرت زینب(ع) اولین کسی بود که این حرکت فطری را در معرفی عاشورا آغاز کرد تا عاشورا و قیام سید الشهداء زنده بماند.

وی تاکید کرد: اربعین متعلق به حضرت زینب (س) است چرا که اجازه نداد قیام امام حسین(ع) در گذر زمان و غفلت ها فراموش شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران زنان عنوان کرد: زنان به پیروی از حضرت زینب(س) طلیعه دار پیام عاشورای حسینی در اربعین باشند.

وی گفت: مبلغان رسالتی مهم در زنده نگاه داشتن عاشورا و معرفی اربعین به جهان دارند و در این راه قدم های بلندی بردارند تا زمینه را برای ظهور منجی(عج) فراهم کنیم.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما