شناسهٔ خبر: 28841638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتهای «جاده قدیم» چه خبر است؟/ «خاتون»؛ روضه‌ای مصور از خرابه‌های شام

پایان هفته فرصت مناسبی برای رفتن به سینما یا تماشای یک نمایش با خانواده است.

صاحب‌خبر -

انتهای «جاده قدیم» چه خبر است؟ / «خاتون» روضه‌ای مصور از خرابه‌های شامبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم و زمانی را برای دورهمی‌هایی بگذاریم که در طول هفته از آنها غافل شدیم.

به همین منظور در بسته فرهنگی زیر به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را از روزمرگی‌ها دور کند.

پیشنهاد سینمایی آخر هفته

«جاده قدیم» فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی منیژه حکمت محصول سال ۱۳۹۶ است که پس از ۱۰ سال دوری با چهارمین ساخته خود به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه یافت.

انتهای «جاده قدیم» چه خبر است؟ / «خاتون» روضه‌ای مصور از خرابه‌های شام

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «جاده قدیم» داستان زنی کارمند را روایت می‌کند که شب عید نوروز با مشکلاتی مواجه می‌شود. نقش اصلی این فیلم برعهده مهتاب کرامتی است. همچنین آتیلا پسیانی و پرویز پورحسینی از جمله بازیگران این پروژه سینمایی هستند.

پیشنهاد تئاتر آخر هفته 

نمایش «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش از روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه تا ۱۴ آبان ماه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

بازیگران: (به ترتیب ورود) عطیه غبیشاوی، شهرام عبدلی، کیمیا ملائی، بهار ارجمند، سیروس اسنقی، علی برجی، کریم اکبری مبارکه.

گروه فرم: میلاد محمد زاده، آرمان صلحی، علی آبسالان، پیمان نیکخو، رضا رحیمی، مجید مظفری، عرشیا عبدی، احسان حیدری فر، سالار حسین‌خانی.

انتهای «جاده قدیم» چه خبر است؟ / «خاتون» روضه‌ای مصور از خرابه‌های شام

خلاصه داستان: خرابه معروف شام در کنار قصر سبز یزید؛ مدتی از رفتن اسرا از شهر می‌گذرد و مسئولین حکومتی برای خرید آن خرابه به نزد «آسیه» پیرزن صاحب ویرانه می‌آیند. «آریحا» دختر کوچک نصرانی که یتیم است و نزد عمویش «یوحنا» که تاجر جوانی است به آنجا رفت ­و آمد دارد و با همبازی خود در حجره‌ای مشغول بازی است. مأمورین حکومت در هنگام حضور در خرابه با «حمیده» یکی از غساله‌های شهر که همدم «آسیه» است و «یوحنا» برخورد می‌کنند و ...

پیشنهاد کتاب آخر هفته 

رمان احضاریه اثری از «علی موذنی» است که در نشر اسم منتشر شد. این کتاب در ردیف رمان‌های مذهبی ما قرار می‌گیرد و سعی می‌کند جلوه‌ای دیگر از زندگی حضرت زینب (س) را به نمایش بگذارد. کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

«یکی از دوستانم که مقید است آخر هر ماه قمری را با سفر به مشهد به اول ماه قمری بعد پیوند می‌زند، با استقامتی مثال زدنی در طی دو سال اخیر هر دو ماه یک بار زنگ زده و دعوتم کرده تا در سفر به مشهد با او همراه شوم. من هم هربار جواب رد داده ام. اما... اما نه گفتن برای رفتن به سفر مشهد فرق می‌کند با نه گفتن به سفر‌های دیگر که بیشتر تفریحی هستند، عوارض دارد، و...»

انتهای «جاده قدیم» چه خبر است؟ / «خاتون» روضه‌ای مصور از خرابه‌های شام

در مجموع می‌توان گفت: رمان «احضاریه» از جمله رمان‌هایی است که تلاش می‌کند از دید دیگری به مباحث دینی بپردازد. از نویسندگان دیگری که این شیوه را دارد «سید مهدی شجاعی» است. وی در داستان‌ها و رمان هایش تلاش می‌کند از زاویه دیگری به موضوع بنگرد و همین از زاویه دیگر نگریستن است که رمان احضاریه و رمان‌هایی از این دست را برای مخاطب دلنشین می‌کند. به قول معروف «سخن نو آر که نو را حلاوتی است دگر».

پیشنهاد فیلم تلویزیونی آخر هفته 

فیلم تلویزیونی «ساعت یک نیمه شب» به کارگردانی شاهین باباپور، جمعه ۲۷ مهرماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

انتهای «جاده قدیم» چه خبر است؟ / «خاتون» روضه‌ای مصور از خرابه‌های شام

در خلاصه داستان آن آمده است: حمید قهرمان وزنه برداری تیم ملی ظاهراً متهم به قتل است، چون فردی بر اثر استفاده از مواد نیروزایی که عاملش حمید بوده کشته شده است. اکنون حمید از تهران به کرمانشاه نزد دوست دوران خدمتش مسعود آمده و ساکن مهمانپذیر پدر او شده است تا پس از مدتی به کشور ترکیه پناهنده شود. روزی بهروز پسرخاله مسعود که خواهان مینو خواهر اوست و با ورود حمید به خانۀ مسعود دلگیر شده است با حمید و مسعود درگیر می‌شود و مسعود او را مجروح می‌کند. مسعود علی رغم میل حمید خود را به نیروی انتظامی معرفی کرده و بازداشت می‌شود. حمید در غیاب مسعود با تمهیدی برای رسیدن به مقصود، به جای او در مسابقات قهرمانی کشتی استان شرکت و تا مرحلۀ پایانی پیش می‌رود که ...

حمید رضا پگاه، مهدی صبایی، هیلدا خسروی و محسن آفتاب سوار در فیلم تلویزیونی «ساعت یک نیمه شب» بازی کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما