شناسهٔ خبر: 28841023 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

جاده های ایران زیر پوشش اینترنت نسل 4 قرار می گیرند

کاشان- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا پایان سال 98 همه جاده های فرعی و اصلی مورد تایید وزارت راه و شهرسازی کشور از پوشش کامل مبتنی بر نسل سه و چهار اینترنت برخوردار خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فلاح جوشقانی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیریون ساز در دانشگاه کاشان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با این اقدام، مردم می توانند در جاده ها افزون بر سرویس های صوتی از سرویس های اینترنت و دیتا نیز بهره مند شوند.
وی اظهارداشت: اکنون نیز 700 هزار کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی و ریلی کشور از پوشش آنتن دهی تلفن همراه برخوردار هستند.
براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر در ایران 2 هزار و 401 کیلومتر آزاد راه، 16 هزار و 627 کیلو متر بزرگراه، 25 هزار و 538 کیلومتر راه اصلی و 42 هزار و 601 کیلومتر راه فرعی وجود دارد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: در پی توسعه شبکه تلفن همراه در حاضر تمام شهرهای ایران که افزون بر یک هزار و 240 شهر است زیر پوشش کامل نسل سه و چهار اینترنت قرار دارند.
وی تصریح کرد: هدف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که تا پایان سال 98 تمام مناطق روستایی کشور زیر پوشش سرویس های صوتی، تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت قرار گیرند.
فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف بیشتر سرمایه گذاری ها از محل اعتبارات دولت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می شود، گفت: هم اکنون افرون بر 43 هزار روستای کشور زیر پوشش اینترنت قرار دارند.
وی توسعه پوشش اینترنت در تمام نقاط کشور به ویژه مناطق روستایی کمتر برخوردار را از جمله برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: هم اکنون پوشش اینترنت در مناطق شهری کامل شده و هدف این وزارتخانه به بهیبنه سازی و بالارفتن کیفیت در جاده های کشور معطوف شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین در خصوص سرمایه گذاری برای ایجاد پوشش گسترده شبکه تلفن همراه در کشور برای سرویس دهی به همه مردم، یادآورشد: از ابتدا تاکنون افزون بر 300 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش انجام شده است و باتوجه به شرایط کنونی و افزایش قیمت ها امکان سرمایه گذاری بیشتری نیز وجود دارد.
به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر سرمایه گذاری برای توسعه تلفن همراه از سوی بخش خصوصی انجام شده و فقط حدود هفت درصد شبکه مادر مخابراتی توسط دولت توسعه یافته است.
وی افزود: دولت در پنج سال گذشته حدود 50 هزار میلیارد ریال برای شبکه مادر مخابراتی در شبکه های بین استانی، فیبر نوری بین استانی و دروازه های بین المللی هزینه کرده است که سرمایه گذاری بخش خصوصی با بخش دولتی تکمیل کننده شبکه ارتباطی کشور است.
پنجمین کنفرانس تخصصی ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز روز پنجشنبه در دانشگاه کاشان با همکاری متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
در این کنفرانس مقاله هایی در خصوص تخمین دز متوسط غده ای در غربالگری های رایج ماموگرافی با شبکه عصب، اجرای رادیوگرافی نوترونی در راکتور تحقیقاتی کم قدرت، بهینه سازی زمان لازم برای طیف سنجی گاما در نمونه های خاک و بررسی سیستم های سنجش و پایش الکترو مغناطیسی غیر یونیزان و حفاظت در برابر پرتوهای غیر یون ساز با امواج رادیویی توسط فرستنده های مختلف به خصوص تلفن همراه در ابعاد علمی و تخصصی ارائه شد.
شهرستان کاشان با افزون بر 365 هزار نفر جمعیت در 190 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
6136/ 2093

نظر شما