شناسهٔ خبر: 28839547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی در استان فعال است / طرح ساماندهی کودکان خیابانی با حمایت از خانواده ها

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: اورژانس اجتماعی با شماره گیری تلفن ۱۲۳ در استان فعال است و در خصوص آسیب های حاد همچون خودکشی، کودک آزاری مداخله می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهزاد ستاری در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: توسعه مراکز غیر دولتی در حوزه بهزیستی در سال 96 بیش از 80 مرکز بود که با مشارکت خیرین و توانمندان این حوزه برپا شد.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، تصریح کرد: توسعه مهدکودک ها از دیگر برنامه های اجرایی بود که در سال 96 بیش از 52 مهدکودک تاسیس شد که اکثر این مهدها در مناطق روستایی است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای بیش از 120 نفر زمینه اشتغال در مراکز غیر دولتی ایجاد شده فراهم است، افزود: زمینه های پیشگیری از معلولیت به ویژه با اجرای طرح های غربالگری بینایی و شنوایی ویژه نوزادان و کودکان در سطح استان عملیات شد که بسیاری از بیماری های تنبلی چشم و افت شنوایی شناسایی شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از 69 هزار کودک در طرح غربالگری تنبلی چشم تحت پوشش قرار گرفتند، بیان کرد: این آمار بیش از 92 درصد جمعیت کودک 3 تا 6 سال را قرار می دهد و 58 نفر از کودکان که دچار تنبلی چشم بودند در این طرح شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شدند.

 

ستاری، عنوان کرد: در طرح غربالگری شنوایی نیز 100 درصد نوزادان در سطح استان تحت پوشش قرار گرفتند که در سال 96 بیش از 23 هزار نوزاد را شامل و از این تعداد 98 نوزاد که دارای افت شنوایی بودند، شناسایی شد.

 

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه در موضوع طلاق دستگاه های اجرایی استان همت بسیار بلند در سال 96 داشتند و شاخص رشد طلاق بیش از 8/5 درصد کاهش را نشان می دهد.

 

وی با اعلام این مطلب که طرح ساماندهی کودکان خیابانی با حمایت از خانواده ها از دیگر برنامه های اجرایی بهزیستی در سال های اخیر بود، اظهار داشت: 270 پرونده برای کودکان خیابانی در سال 96 تشکیل و با توانمندسازی خانواده و کودکان با حمایت مالی بیش از 4 میلیارد و 700 میلیون ریال توسط موسسه های خیریه انجام شد.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، ادامه داد: اورژانس اجتماعی با شماره گیری تلفن 123 در استان فعال است و در خصوص آسیب های حاد همچون خودکشی، کودک آزاری مداخله می کنند.

 

ستاری، یادآور شد: اورژانس اجتماعی در 7 شهرستان بالای 50 هزار خانوار ایجاد شد که در سال جاری شاهد افتتاح این مرکز در شهرستان نمین و بیله سوار بودیم.

نظر شما